Millal saab biokütus transpordis iseenesest mõistetavaks?

 (15)
Biokütusebusside kõrval on mujal maailmas laialt kasutusel ka hübriidbussid nagu see
Biokütusebusside kõrval on mujal maailmas laialt kasutusel ka hübriidbussid nagu seeFoto: Urmas Oja

Eile ja täna toimub Tartus rahvusvahelisel gaasisõidukite seminar, kus arutletakse keskkonna aspekte transpordis ning asjaolu, et 2020. aastal tuleks saavutada biokütuste osakaal transpordis 10 protsenti. Tartu linna õhk saab puhtam kui Tallinnas, sest 10% Tartu AS Sebe bussidest sõidavad täna maagaasiga, on üks seminari argument.

Kas biokütuste aktsiisivabastuse lõpetamine võtab selleks võimaluse teistelt linnadelt ning kuidas on sellises olukorras võimalik saavutada transpordis biokütuste osakaaluks aastaks 2020 10%? Nendel küsimustele otsitakse vastuseid toimuval seminaril „Biokütuste osakaal transpordis on 10% aastaks 2020? Millal muutuvad biokütused Eesti transpordis iseenesest -mõistetavaks?“

“Seminari eesmärk on veenda erinevaid huvigruppe biokütuste kasutuselevõtu vajaduses tulenevalt keskkonnaalastest, majanduslikest jt põhjustest,” ütles Tartu abilinnapea Margus Hanson ja lisas: “Plaanis on tutvustada kokkutulnuile biokütuste tootmise, kasutamise ja tehnoloogiliste lahenduste võimalusi”, kirjutavad Logistikauudised.