Vanasti, nagu ikka, oli lihtsam. Tõmbasid sõbraliku möödasõitja paagist voolikuga natuke endale (sest voolik oli ka ju kõigil kaasas), pumpasid mootori küljes asuva kangikesega “kütuse üles” ja sõitsid rõõmsasti, bensiinimaitse suus, järgmise tanklani, kirjutab auto.geenius.ee.

Tänapäeval on meil kõik palju parem, aga ka keerulisem. Küsisime City Motorsi töökoja juhatajalt Kristjan Kütilt selgitusi, mis võib tänapäevase autoga juhtuda, kui paak täiesti tühjaks sõita ning mida silmas pidada.

Enamik uusi müügisolevaid autosid on varustatud nn start-stop-süsteemiga ning seetõttu on kõigil sõidukitel paagisisene kütuse etteandepump. Kuna paagis olevat pumpa jahutab kütus, siis sõltub paagis oleva kütuse kogusest selle pumba eluiga.

Pikemas perspektiivis tähendab see seda, et pidevalt madala kütusetasemega sõites kulub pump kiiremini. Lühiajaliselt sellega üldiselt probleeme kaasne.

Tavaliselt saab auto peale kütuse lisamist tee ääres ka ise käima. Piisab pärast kütuse lisamist paaril korral süüte sisse ja väljalülitamisest ning auto peaks käivituma.