Mercedese disainijuht Gorden Wageneri sõnul valiti Las Vegases peetav SEMA välja teadlikult, noolides sealt GLKle glamuuridoosi. SEMA ise algab juba homsel kuupäeval ning Mercedese tuunimisfirmade seas korraldatud võistlusel „Tuner Challenge“ osalejatest sõelale jäänud nelikuga saab tutvuda reedeni.

Taolised friiki olemisega „spetsiaalsõidukid“ ongi rohkem tähelepanu ja tsirkuse peal väljas. Need on selgelt meelelahutusele suunatud autod ja meelelahutuse maailmas on ju ebaloomulikkus igapäevane. Luksusautode seni aina kasvavas segmendis jääb pinnale vaid see klikk, kes oma toodet klientide ees pahupidi pöörates enim tähelepanu võidavad.

Milleks muidu pakkuda toodet nimega GLK Urban Whip, kus on pool autot üldse minema visatud ja tulemus näeb nüüd välja nagu parki pissile minev koer. Ning selles ei peagi enam tümmi välja paiskamiseks aknaid alla laskma — neid enam polegi. Esiklaasist on järel vaid alumine sirmisuurune osa. Eks teinekord ongi tarvis idee teostada vaid selleks, et pidevalt kummitavast mõttest — näiteks nagu, kas kabriolett-GLK on kena või mitte — lahti saada.

Keretööde kõrvalt on Floridas paiknevas linnas nimega St. Petersburg tegutsev Boulevard Customs Mercedese väikesele GLKle kruvinud alla 26-tollised veljed. Pardale monteeritud meelelahutussüteem olevat aga nii võimas, et võivat põhjakeeratuna avaldada ümbruskonnale isegi kerget seismoloogilist mõju…

Floridas tegutsev RENNtech valmistas GLKst sõiduki Colorados toimuva kuulsa Pikes Peak mäkkerallimise klassivaba võistluse jaoks. See GLK on varustatud ka akude ja hübriidajamiga, et parim vääne oleks igal ajahetkel koheselt saadaval.

Saksamaal tegutsev Brabus näitab teistega võrreldes päris tagasihoidlikku harjumuspäraselt brabustatud Mercedest. GLK Widestar on detailideni üle käidud, kõikjalt uhkem ja läikivam ning varustatud ka võimsama mootori ning vastavalt sportlikuma vedrustuse, väljalaske jms.-ga. Selline auto võiks vabalt ka kohe tootmisesse minna.

GLK Rock Crawler tuleb aga Kanadast. Ontarios resideeriv Legendary Motorcar Company tegeleb peamiselt vanade Ameerika muskelautode restaureerimisega. Masin peab hakkama saama nii lumes kui liivas ning pakub oma kerel trikivõimalusi rulatajaile ja lumelaudureile — mõlemile kulub kindlasti ära vintsist aretatud hootõmbajaga sahk-hüpekas autoninas.

Oma lemmiku nende nelja seast saab välja valida ka lehel mbusa.com. Üldvõitja ses kummalises mõõduvõtmises tehakse teatavaks 2. detsembril.