CLS’i tulekuga 2004. aastal kukkus praktiliselt kõigil karp lahti ning konkurentidel pole siiamaani midagi sarnast eriti ette näidata, kuigi ideeautosid vastavas vaimus on loonud isegi sellised kompaniid nagu Hyundai. Universaaliks ehitatud uue põlvkonna CLS astub juba olemasolevasse liivakasti ning asub ründama BMW 5. seeria Gran Turismo ning peagi saabuva Audi A7 ehitatud kindlustusi.

Täna on CLS universaalile mõeldes võimalik lehitseda 2008. a. esitletud kolmeukselise stiilse ideeauto Concept Facination pilte. See on tõesti pilkupüüdev masin, mis segab E-klassi kupee ja sedaani mõjusid R-klassi punnis nina ning enneolematu õlaosaga. Nagu nimigi ütleb, oli selle mudeli idee äärmiselt paeluv ning just seetõttu saab AutoWeek nüüd vahendada Mercedese juhiks oleva koomilise vuntsi Dieter Zetsche ametlikku otsust kõnealune mudel tootmisesse juurutada.

„Katsume oma vahendeid erinevate platvormide laialdasema kasutamise näol tõhusamalt ära kasutada,“ lobises tundmatu, ent Mercedeses kõrgel positsioonil paiknev isik väljaandele. E-klassi kergendatud platvormile toetuv CLS Stylewagon (või mis selle nimi ka ei tuleks) kannab koodnime X218 ning jõuab publiku ette tänavusel Pariisi autonäitusel.

Stuttgartist teatatakse, et juba praeguse ehk esimese põlvkonna CLS’ist oli plaanis luua universaal. Sellest ehitati isegi prototüüp, mida 2003. a. autonäitusel esitleda, ent viimasel minutil asendati see tavalise CLS’iga.