Mercedes-Benz X-klass: noobelkastikas püüab maasturilaadsete ülemvõimu murda
Mercedes-Benz X pikap on üle pika aja põnev katse laiendada noobelautode areaali ootamatus suunas, kirjutab Accelerista. Kui 1997. aastal lõi Mercedes kõik pahviks oma M-klassiga ning pani sellega aluse luksuslike linnamaasturite buumile, siis 20 aastat hiljem paneb ratta ukse vahele X-klass, et sõnastada ümber tõsiste tarbesõidukite segment.
Pikap iseenesest pole mingi uudis – praktiline “alati käru kaasas” sõiduvahend on põlvkondade kaupa töömehi ära teenindanud. Ühendriikides on kastikas juba aegu kuulunud elustiiliautode nimekirja ning ameeriklannad on “pikapi-kuti” 2014. aasta uuringu põhjal valinud kõige seksikamaks üldse.
Euroopas on pikape käsitletud siiani ikka kui tarbesõidukeid. Alles viimastel aastatel on hakatud kastikatest kõnelema kui võimekatest vaba aja veetmise abilistest, millega asendada maasturilaadseid, millest ei jagu õieti ei maastikule ega ammugi töötegemiseks.
Vaba ja seiklusliku elustiili üheks eestkõnelejaks on 2016. aastal ilmavalgust näinud Nissan Navara uus põlvkond. Navara NP300 ongi muuseas ka X-klassi “amm”, millele Mercedes on andnud nooblimad jooned ja lisanud mõne tehnilise iseärasuse.
Tegelikult on ühest saanud lausa kolm, elustiili ja noobli kõrval valmib Barcelona kastikaliinil ka Renault Alaskan, mis defineerib end ausa töömehena. Niisiis, igale oma, mis sest et algselt on tegu sama masinaga. Ja N-st rääkimist ei peeta X-seltskonnas kuigi viisakaks.
Loe lähemalt Acceleristast!