Nüüdseks on sarnane kupeeliku kerejoonega sõiduk olemas paljude endast lugupidavate autotootjate mudelivalikus. Shooting Brake versiooni CLS-ist nimetab Mercedes oma hinnakirjas aga millegipärast hoopis “laugpära universaaliks”. Mis imeviguriga on siis õigupoolest tegemist?

• Stiilne ja luksuslik pereauto • Mootorivalik nagu sedaanil • Hind alates 62 280 eurost (250 CDI BlueEFFICIENCY)

Shooting Brake põhineb 2010.a. ilmavalgust näinud 2. põlvkonna sedaanil CLS (andku teisitimõtlejad mulle andeks, aga kuidas siis 4-ukselist ja 3-mahulist autot teisiti nimetada?). Ühtib nii mootorivalik kui põhiasjades ka varustus.

Mais 2011 tegime Eesti teedel uuendatud sedaaniga ka pikema sõiduproovi ning üldjoontes kehtib kõik sealöeldu samuti Shooting Brake-i kohta. Lugeda saab varasemat testi siit..

Universaalkere ülemine aknajoon järgib küljel küllalt täpselt sedaani siluetti. Tagatuled on mõlemal ühesugused ja üleüldse tunduvad autod vööliinist allpool hästi sarnastena. Ainuke kohe silma torkav erinevus seisneb vaid tagakaitseraua allosas paikneva udutule suuruses.

Suur pakiruum

Võrreldes kontsernikaaslase E-klassiga sai Shooting Brake 6 cm pikem, kuid suisa 10 cm madalam, mistõttu välisilme on hoogne ja auto mõjub oluliselt sportlikumana. Välimusele vastava dünaamika saavutamiseks kasutati sõiduki loomisel ohtrasti alumiiniumi.

Kui tihtipeale peituvad sellised innovatsioonid kusagil auto kõhu all (näiteks esisilla konstruktsioonis), siis Shooting Brake-i puhul pole ka uksed terasest – veendusin selles ise, kui proovisin tulutult Whatcar-i logoga magnetkleepsu auto küljele kinnitada.

Pikk tagumine ülend lubab hoolimata längus katusejoonest mahukat pakiruumi. Nii ongi – praktiline Shooting Brake võtab vastu 590 liitri jagu pagasit, mida on ligi 30 liitri võrra rohkemgi, kui suudavad näiteks Audi A6 Avant või BMW 5.seeria Touring.

See avab MB huvilistele hoopis uue mõõtme, sest – olgem ausad – 4 uksega CLS perele eriti mõnus reisiauto just pole. Samuti jagus ilmselt ka neid margifänne, kelle elustiili või hobidega sedaan kokku ei sobinud.

Tagaistmel avarad olud

Sõitjateruum kopeerib sedaanist sõsarat. Endiselt kipub tahavaatepeegel tänu suure kaldega esiklaasile pikemat kasvu juhi vaatevälja häirima, kuid erinevalt 4-ukselisest pole Shooting Brake-il probleeme tagareisijate pearuumiga. Et katusejoon hakkab langema alles pakiruumi kohal, on tagumises reas suisa mõnus istuda. Jalaruumi probleemi pole CLS-is kunagi olnud.

Mercedes-Benz CLS Shooting BrakeKüll aga loeksin ma Shooting Brake-i pigem 4- kui 5-kohaliseks. Tagaistme keskosal on küll rihmad kolmanda sõitja jaoks täiesti olemas, kuid pingi kuju seal istumist absoluutselt ei soosi. Istmepadi on kõrge ning asend pehmelt öeldes ebamugav.

Proovisõidukil meeletu hind