Meie mees Genfi autonäitusel: 20 uut ja oodatud masinat

 (7)
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

Kevadine Genfi autonäitus toimub tänavu juba 85. korda. Selle avaakordiks on esmaspäeval Eesti aja järgi kell 16 algav Euroopa Aasta Auto väljakuulutamise tseremoonia.

Teisipäev ja kolmapäev on näitusel pressipäevad. Forte poolt on Genfis sel ajal kohal Toomas Vabamäe, kes sealt lugejatele värsket infot ja pilte edastab:

Publikule avatakse näitus neljapäeval ning see on lahti järgmise pühapäeva ehk 15. märtsini. Näitusehallid asuvad Genfis otse lennujaama kõrval ning sissepääs sinna maksab 16 Šveitsi franki ehk umbes 17 eurot.

Uudismudelite täpsest hulgast, rääkimata nende nimetustest, pole näituse eel ülevaadet isegi korraldajatel. Maailma- ja Euroopa-esmaesitluste arvu saab igatahes väljendada kolmekohalise arvuga. Internetiajastul on äärmiselt raske midagi täiesti üllatavat ja ootamatut näitusele tuua, aga aeg-ajalt seda siiski juhtub ja loodame, et aasta 2015 pole erand. Allpool on suvalises järjekorras toodud väike ülevaade neist uudisautodest, mis ühel või teisel põhjusel keskmisest enam huvi peaks pakkuma.

1. Seati linnamaastur

Volkswageni kontserni kõigil ülejäänud peavoolumarkidel on oma maastur olemas, mõnel isegi mitu, ainult Seat on seni pidanud ilma läbi ajama. Varem on näidatud paari prototüüpi, aga seekord väljapandav „kontseptauto“ peaks olema niisugune, mis juba lähitulevikus (väikeste muudatusega) tootmisse jõuab.

Seotud lood:

2. Ford Focus RS

Kõige kuumemat Focust on kaua oodatud, nüüd on ta kohal – ja oodatust märksa paremate näitajatega. 320 hobujõudu on saanud väärilise kaaslase nelikveo kujul. Kõigi märkide järgi on tegu tulevase klassikuga.

3. Honda Civic Type R

„Taibu“ uus põlvkond on kõigist eelmistest erinev selle poolest, et mootoril on nüüd turboülelaadimine. Selle toel saadakse kaheliitrisest töömahust 280 hobujõudu, mis teepinnale jõuavad esirataste vahendusel. Ka agressivsed spoilerid on kardinaalselt erinevad eelmiste põlvkondade „hunt lambanahas“ välimusest.

4. Koenigsegg Regera

Rootsi hüperautosepikoda toob Genfi oma esimese hübriidmudeli. Ja veel millise! Ainuüksi elektrimootori võimsus pidada ületama 500 hobujõudu, süsteemi koguvõimsus aga pidavat sellest tegema maailma võimsaima seeriasõiduauto. Räägitakse 1500-1700 hobujõust.

5. Škoda Superb

Superbi kolmas generatsioon on – nagu ikka – eelkäijast suurem, ilusam, kvaliteetsem, säästlikum ja nii edasi. Passati ja S60, aga miks mitte ka A4, C-klassi või 3. seeria tõsiseltvõetav alternatiiv neile, kellele esimene kriteerium auto valimisel pole märk radiaatorivõrel.

6. Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003

Sa pole seda nime kunagi kuulnud? Ära muretse, keegi ei ole. Päraturikas filmiprodutsendist ja investeerimispankurist autohuviline James Glickenhaus on paari põneva Ferrari-põhise sõiduriista järel nüüd maha saanud esimese originaalmudeliga.

7. Volkswagen Touran

Kindlasti mitte näituse efektsemate eksponaatide hulka kuuluv. Kuna aga eelkäijat müüdi 13 aastaga 1,1 miljonit, on tegu Euroopa suurimale autofirmale väga olulise sõidukiga, mis ka meie tänavapilti peagi ilmestama hakkab.

8. Borgward

Seda nime mäletavad veel vaid Saksamaa lääneosa pensionärid, ometi oli Borgward seal 1950. aastatel suuruselt neljas autofirma, enne kui segastel asjaoludel pankrotti läks. Uus Borgward pidavat sündima firma asutaja Carl Friedrich Wilhelm Borgwardi pojapoja Christiani eestvedamisel ja hiinlaste rahaga.

9. Ferrari 488 GTB

Mõnes mõttes pühaduseteotus, sest esimest korda saab Ferrari põhimudel endale turboga mootori. Aga vaevalt see lõppkokkuvõttes kedagi häirib. Seda enam et sisuliselt on tegu 458 edasiarendusega.

10. Lamborghini

Ilmselt üks paremini hoitud saladusi. Neljaukseline? Maastur? Hüper-super-mega-kontseptsõiduk? Või kõigest kergendatud-võimendatud erimudel? Esmaspäeva õhtul selgub.

Loe edasi, mis on selle aasta kindlad hitid Genfi autonäitusel.