Meie mees Genfi autonäitusel: 20 uut ja oodatud masinat
Kevadine Genfi autonäitus toimub tänavu juba 85. korda. Selle avaakordiks on esmaspäeval Eesti aja järgi kell 16 algav Euroopa Aasta Auto väljakuulutamise tseremoonia.
Teisipäev ja kolmapäev on näitusel pressipäevad. Forte poolt on Genfis sel ajal kohal Toomas Vabamäe, kes sealt lugejatele värsket infot ja pilte edastab:
Publikule avatakse näitus neljapäeval ning see on lahti järgmise pühapäeva ehk 15. märtsini. Näitusehallid asuvad Genfis otse lennujaama kõrval ning sissepääs sinna maksab 16 Šveitsi franki ehk umbes 17 eurot.
Uudismudelite täpsest hulgast, rääkimata nende nimetustest, pole näituse eel ülevaadet isegi korraldajatel. Maailma- ja Euroopa-esmaesitluste arvu saab igatahes väljendada kolmekohalise arvuga. Internetiajastul on äärmiselt raske midagi täiesti üllatavat ja ootamatut näitusele tuua, aga aeg-ajalt seda siiski juhtub ja loodame, et aasta 2015 pole erand. Allpool on suvalises järjekorras toodud väike ülevaade neist uudisautodest, mis ühel või teisel põhjusel keskmisest enam huvi peaks pakkuma.
1. Seati linnamaastur
Volkswageni kontserni kõigil ülejäänud peavoolumarkidel on oma maastur olemas, mõnel isegi mitu, ainult Seat on seni pidanud ilma läbi ajama. Varem on näidatud paari prototüüpi, aga seekord väljapandav „kontseptauto“ peaks olema niisugune, mis juba lähitulevikus (väikeste muudatusega) tootmisse jõuab.
2. Ford Focus RS
Kõige kuumemat Focust on kaua oodatud, nüüd on ta kohal – ja oodatust märksa paremate näitajatega. 320 hobujõudu on saanud väärilise kaaslase nelikveo kujul. Kõigi märkide järgi on tegu tulevase klassikuga.
3. Honda Civic Type R
„Taibu“ uus põlvkond on kõigist eelmistest erinev selle poolest, et mootoril on nüüd turboülelaadimine. Selle toel saadakse kaheliitrisest töömahust 280 hobujõudu, mis teepinnale jõuavad esirataste vahendusel. Ka agressivsed spoilerid on kardinaalselt erinevad eelmiste põlvkondade „hunt lambanahas“ välimusest.
4. Koenigsegg Regera
Rootsi hüperautosepikoda toob Genfi oma esimese hübriidmudeli. Ja veel millise! Ainuüksi elektrimootori võimsus pidada ületama 500 hobujõudu, süsteemi koguvõimsus aga pidavat sellest tegema maailma võimsaima seeriasõiduauto. Räägitakse 1500-1700 hobujõust.
5. Škoda Superb
Superbi kolmas generatsioon on – nagu ikka – eelkäijast suurem, ilusam, kvaliteetsem, säästlikum ja nii edasi. Passati ja S60, aga miks mitte ka A4, C-klassi või 3. seeria tõsiseltvõetav alternatiiv neile, kellele esimene kriteerium auto valimisel pole märk radiaatorivõrel.
6. Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003
Sa pole seda nime kunagi kuulnud? Ära muretse, keegi ei ole. Päraturikas filmiprodutsendist ja investeerimispankurist autohuviline James Glickenhaus on paari põneva Ferrari-põhise sõiduriista järel nüüd maha saanud esimese originaalmudeliga.
7. Volkswagen Touran
Kindlasti mitte näituse efektsemate eksponaatide hulka kuuluv. Kuna aga eelkäijat müüdi 13 aastaga 1,1 miljonit, on tegu Euroopa suurimale autofirmale väga olulise sõidukiga, mis ka meie tänavapilti peagi ilmestama hakkab.
8. Borgward
Seda nime mäletavad veel vaid Saksamaa lääneosa pensionärid, ometi oli Borgward seal 1950. aastatel suuruselt neljas autofirma, enne kui segastel asjaoludel pankrotti läks. Uus Borgward pidavat sündima firma asutaja Carl Friedrich Wilhelm Borgwardi pojapoja Christiani eestvedamisel ja hiinlaste rahaga.
9. Ferrari 488 GTB
Mõnes mõttes pühaduseteotus, sest esimest korda saab Ferrari põhimudel endale turboga mootori. Aga vaevalt see lõppkokkuvõttes kedagi häirib. Seda enam et sisuliselt on tegu 458 edasiarendusega.
10. Lamborghini
Ilmselt üks paremini hoitud saladusi. Neljaukseline? Maastur? Hüper-super-mega-kontseptsõiduk? Või kõigest kergendatud-võimendatud erimudel? Esmaspäeva õhtul selgub.
Loe edasi, mis on selle aasta kindlad hitid Genfi autonäitusel.
Ülipopulaarne CR-V on iga põlvkonnavahetusega aina suuremaks ja kallimaks muutunud ning hästi enam „rahvamaasturiks“ ei kvalifitseeru. Magusa turuniši täitmiseks reanimeeriski Honda indeksi HR-V, mille all jõuab müüki mõnevõrra väiksem pargidžiip.
12. Mercedes-Maybach Pullman
13. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale
Bugatti Veyroni erimudelid on kujunenud suurte näituste lahutamatuks, ehkki kaunis igavaks osaks. Viimane Veyron seerianumbriga 450 on aga tähtis selles mõttes, et järelikult peab sinna midagi asemele tulema.
14. Nissan GT-R LM Nismo
Le Mansi prototüüp, mis ähvardab pea peale pöörata viimase 55 aasta arusaamad võidusõiduautode ehitamisest. Mõelda vaid, turboülelaadimisega V6 asub juhi ees ja ajab ringi esirattaid!
15. Ssangyong Tivoli
Korea suuruselt neljas autotootja üritab end uuesti Euroopas pildile pressida. Parim vahend selleks on loomulikult kompaktne linnamaastur.
16. Aston Martin Vulcan
Veel üks hüper-hüpersportauto, mis mõeldud ainult ringrajal tiirutamiseks ja millega tänavale tulla ei tohigi. Ja siis see nimi – Vulcan oli ju brittide külma sõja aegne tuumapommitaja.
17. Edag Light Cocoon
3D-printeriga „trükitud“ skelett, ilmastikukindlast riidest, sisemise valgustusega „kerepaneelid“ – kas tundub juba piisavalt sõge? Saksa inseneribüroo Edag on ikka rõõmustanud näitusekülastajaid ebatavaliste lahendustega.
18. Audi R8
„Vaese mehe Lamborghini“ teine põlvkond on tehniliselt väga sarnane Lambo enda Huracániga, välimuselt aga tüüpiline Volkswageni kontserni toode ehk äravahetamiseni sarnane eelmise mudeliga. Dünaamika pärast pole kindlasti põhjust muretseda.
19. Mercedes-Benz G 500 4x4²
Mäletate veel kuuerattalist monstrumit nimetusega G63 AMG 6x6? Novot, G 500 4x4² on selle pisut lahjendatud versioon, mille kõrval tavaline G-Wagen näeb välja nagu mänguauto.
20. Rinspeed Budii
Šveitsi ettevõte Rinspeed on Genfi näituse orgaaniline osa, ilma milleta jääks sealt midagi puudu. BMW i3 baasil ehitatud kontseptauto manab meie silme ette heas mõttes hullumeelse visiooni isesõitvast tulevikuautost. Näiteks rooli võib vastavalt soovile tõsta kas paremale või vasakule või üldse ära peita.
Toomas Vabamäe reisikulud tasub Moller Baltic Import SE, Volkswageni importöör Balti riikides.