Renault Mégane R.S.-i rekordite jada sai iseenesest alguse juba kümme aastat tagasi, kui 2008. aastal suutis Mégane R.S. R26.R Nürburgringi ringrajal sõita välja oma esimese rekordi esiveoliste seeriaautode klassis. Toonane kiire aeg oli kaheksa minutit ja 17 sekundit.

Hetkel kehtiv Nürburgringi rajarekord on 7:40.1 ning selle sõitis välja käesoleva aasta maikuus Laurent Hurgon uue põlvkonna Mégane R.S. Trophy-R’iga. Enne kui Renault legendaarse Nürburgringi esiveoliste masinate rekordi jälle oma kätte napsas, hoidis rajarekordit Honda Civic Type-R (7:43.8)

Värske Spa-Francorchamps rajarekord sündis kohal olnud fännide ja sotsiaalmeedia vahendusel kaasaelajate pilgu all mõnusas õhkkonnas. Laurent Hurgon püstitas rekordi 24. juulil.

Uus Megane R.S. Trophy-R püstitas esiveoliste seeriatootmise autode rekordi rajal, mis ei ole ehk nii kurikuulus kui Nürburgring, millel viimasel ajal autotootjad oma märki maha panevad, kuid mis on üks nõudlikumatest ringradadest maailmas.

Spa-Francorchampsi rekord ning paar kuud varem "vallutatud" Nürburgringi rekord näitavad, et Renault oskab kenasti ära kasutada pikka ajalugu ning sellega kaasas käinud mootorispordi ja võidusõidupärandit. Just see kannustab (ja kohustab) võidusõiduhõnguliste, “päris” moega autode tootmist ning rekordid on kinnituseks sellele, et nüüd tehakse õiget asja.

Uus Renault Mégane RS toodi avalikkuse ette Frankfurti autonäitusel 2017. aastal ning selle jõuallikate valikus on vaid üks, 1.8 liitrine ülelaetud bensiinimootor. Allakirjutanu käis Megane RSiga sõitmas möödunud aasta maikuus ning siis alles flirditi võimalike rekordite purustamise ideedega.

Renault Megane R.S. Tor Poznan rajal ajakirjanikele korraldatud tutvustusel

Renault Sport on sellesse autosse pannud aastakümnetega mootorispordi radadelt kogutud teadmistepagasi ning inseneride oskustöö tulemusena suudab jõuallikas välja võluda 280 hj ja 390Nm pöördemomenti.

Vormel-1 tehnoloogial põhinev 1.8 L otsepritse turbomootor arendab Trophy-R mudelil 300 hj /6000 pm ja 400 Nm pöördemomenti. Trophy-R tippkiirus on 262 km/h ning kiirendus nullist sajani on 5,4s. Uus Mégane R.S. TROPHY-R on saadaval ainult 6-käigulise manuaalkäigukastiga.

Mootorijutu teeb põnevamaks see, et kõige vingemaid tehnoloogiaid on jagunud näiteks jõuallika erinevatele sisepindadele. Ja seda kõigil Megane R.S. seeria autodel, mitte ainult Trophydel. Superautodelt ja mootorispordist on kampa haaratud erinevad silindrite sisepindadele ja klapiajamile mõeldud pinnatöötlused – DLC (Diamond Like Carbon) ja Mirror Bore Coating.

"Uus Mégane R.S. Trophy-R täiendab Mégane R.S. mudelivalikut ekstreemsema versiooniga. See on väga sarnane ehtsa võistlusautoga, kuid sobib ka tavateedel sõitmiseks. Me tunneme neid kliente, kes selliseid autosid soovivad - igaüks sellise auto rooli ei sobigi. Inseneridel oli suurepärane võimalus panustada kõige kiirema sõiduki tootmisse. Nürburgringi rekord on selle töö tunnustuseks,“ sõnab Renault sportautode osakonna juht Patrice Ratti.

Mégane R.S. Trophy-R arendati sportautoks väga lühikese ajaga. Mootori uuendamise asemel keskendus meeskond maksimaalsele kaaluvähendusele ning aerodünaamika ja veovõllide arendamisele. Trophy-R on tavalisest Trophyst 130 kg kergem. Koostööd tehti tuntud partneritega: kasutatud on Akrapoviči väljalaskesüsteemi, Brembo pidureid, Bridgestone'i rehve, Öhlinsi amortisaatoreid ja Sabelti korvistmeid.

Veelgi parem uudis on aga see, et viissada petrolheadi saab selle rekordimasina endale ka soetada. Uue põlvkonna Mégane R.S. Trophy-R mudelit toodetakse 500 eksemplari ja see tuleb müügile 2019 aasta lõpus, hinnad algavad 55 000 eurost.

Ja kui neid ei jagu või kui väga asjalikku kähkusõitjat on kohe vaja, siis "tavaline" Megane R.S. ja "tavaline" Trophy on juba praegugi saada.