Et mõista, kuidas ta saab seda nii enesekindlalt välja öelda, peame tagasi minema 2007. aasta novembrisse. Ovebrink oli just üle löönud kuni 16-liitriste veokite paigaltstardi kilomeetridistantsi maailmarekordi aastast 2001, mis samuti tema nimel oli. Rekord saavutati keskmise kiirusega 158,829 km/h, veokiks Volvo NH16 ehk The Wild Viking (Metsik Viiking). Peale võitu kohtus Ovebrink Volvo Trucks presidendi ja tegevdirektori Staffan Jufforsiga, kes küsis ta käest: „Kas kavatsed nüüd istuda ja pöidlaid veeretada, nautida kuulsust, mis kaasneb maailmameistri staatusega või on sul uusi ideid?" Ovebrink vastas: "Ma tahaks ehitada maailma kiireima hübriidveoki."

"Idee sai positiivse vastukaja, kuid sel hetkel polnud mul aimugi, milline tehnoloogia Volvol arendamisel on," meenutab ta.

Hübriidveoki planeerimine algas. Ootamatult saabus informatsioon, et Tšehhi veokite võidusõidu meeskond on ületanud Ovebrinki rekordi. Kord oli vaja taastada ja kevadel alustas Volvo insener Olof Johansson ülesande lahendamist. Planeeritav veok pidi olema võimeline rekordit lööma, samas olema tuleva hübriidveoki aluseks.

„Alustasin veoki ehitamist kahest poolraamist, mis olid juba teel taaskäitlusse. Ameerika VN kabiin saadi kokkupõrke testist, kus kabiin puutumatuks jäi," selgitab ta.

„Kaalu vähendamine oli uue rekordi saavutamiseks ülioluline. Näiteks esimene rattatelg muudeti Volvo Skövde mootoritehase ekspertide poolt 43 kilo kergemaks. Esimese käigu koha eemaldamisega käigukastist vähenes kaal veelgi 7 kilo.

„Harutasin lahti juhtmekimbud ja eemaldasin mittevajaliku kaabelduse. Selle tulemusena vähenes kaal veelgi 6 kilo," ütleb Johansson.

Ka Ovebrink sai ülesandeks kaalu langetada. „Nad nõudsid, et ma annaks lubaduse kaotada 20 kilo ja seni olen poolel teel eesmärgi saavutamiseks," ütleb ta.

Volvo disainer Jonas Sandstöm veetis mitmeid tunde CAD programmi abil optimaalse aerodünaamilise vormi leidmiseks. „On väga tähtis, et tuul koheselt kerest eemaldub. Meie veok erineb Formula 1 sõidukitest näiteks selle poolest, et aerodünaamilised omadused võimaldavad veokil õhust läbi „lõigata" mitte ei suru sõidukit vastu maad," selgitab ta.

Vaid mõned päevad enne rekordi ründamist teatas FIA, rahvusvaheline mootorspordi organisatsioon, et Tšehhi meeskonna rekord oli tagasi lükatud. Siiski polnud enam mõtet uue rekordi tegemist ära jätta. Ovebring ja Volvo meeskond otsustasid 2007. aasta rekordi murda ja 9. juunil 2010 täpselt seda nad tegidki. Uus rekord saavutati keskmise kiirusega 166,7 km/h, maksimaalseks kiiruseks registreeriti 260 km/h.

Olles seatud eesmärgi saavutanud, pöörati tähelepanud projekti algsele eesmärgile. „Niipea kui uus rekord oli löödud, alustas Olof veoki ehitamist selliseks, nagu me näeme nüüd - puhtatõuline hübriid."

Veokil oli juba standardne Volvo 700 hobujõuline 16-liitrine mootor, lisaks paaristurbo Volvo Pentalt - kokku 1900 hobujõudu. Kergendatud Powertronic käigukast vahetati Volvo automatiseeritud I-Shift käigukastiga, et käigukast suudaks suhelda komponendiga, mis muudavad Mean Green'i hübriidiks - elektrimootor.

„Elektrimootor annab juurde 200 hobujõudu ja 1100 Newton meetrit pöördemomenti. Tulemuseks kiire start ilma tavapärase diiselmootori viivituseta. See on nagu shampanja kork, kuid ilma heliefektideta. Esimesed paar sekundit teeb veok vaid kerget vilinat, kuni diiselmootor, mis töötab taastuva vedeldatud vaigudiisli abil, plahvatusliku jõuga tööd alustab - selleks ajaks on veoki kiirus juba 60 km/h ja võimalik sisse lülitatakse üheksas käik," selgitab Ovebrink.
Millal proovib Mean Green rekordit murda?

"Novembris toimuvad Volvo Hällered'i testsõidurajal esimesed katsetused ning siis näeme, milleks Mean Green võimeline on. Niipea kui talv kevadel taandub, teeme uue rekordi."
Kuidas rekordkiirust mõõdetakse?

Distants on 1000 meetrit ja veok alustab paigaltstardist. Esmalt läbitakse distants ühes suunas ja siis teises. Kahe otsa keskmine on ametlikuks tulemuseks.

Järgi Boije Ovebrink's seiklusi Facebookis: www.facebook.com/boijeovebrink

Vaata filmi 2010. aasta juunist, mil Boije Ovebrink saavutas uue rekordkiiruse!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!