Kui seda on juhtunud varemgi, et inimeste juhitud sõiduautod on Google`i isesõitvatele masinatele otsa põrutanud ja süüdi jäänud, siis see avarii on nüüd esimene, mille puhul süüdlaseks jääb ilmselt Google`i AV (autonomous vehicle ehk iseseisev sõiduk).

Kuidas avarii juhtus?
Politseiraportist selgub, et Lexus kulges parajasti Californias Mountain View linnas mööda El Camino Reali nimelist tänavat kõige parempoolsemas reas. Tegu on suure tänavaga, mõlemas suunas läheb kolm rida. Mountain View on Google`i kodulinn ja sel tänaval harjutavad AV-d sageli sõitmist.

Fooriga ristmikul jäi autodevool punase tule taha seisma. Parempööre punase tulega on USA-s paljudes piirkondades lubatud ning seda Lexus teha tahtiski. Kuna read on üsna laiad ja neisse mahub kaks autot kõrvuti, hoidis Lexus veel rea paremasse serva.

Paraku jäid talle seal ette üleujutuse blokeerimiseks kohale veetud liivakotid. See tähendas, et auto pidi parempöörde sooritamiseks tegema kõigepealt jõnksu tagasi vasakule oma rea keskele. Ristmikul läks aga vahepeal põlema roheline tuli ja ristmikku ületavad autod sõitsid edasi.

Pärast seda, kui Google AV oli paar autot mööda lasknud, „arvas“ ta, et jõuab oma reas keskele tagasi lipsata, aga ei – umbes kolm sekundit hiljem sõitis autole sisse tagant tulnud buss. Kuivõrd buss sõitis peateel, jäi Lexus süüdi.

Õnnetuskoha pilt, El Camino Reali ja Castro ristmik.

Muide, autos istus juhikohal ka testija, kes nägi vasakust peeglist bussi lähenemas ja arvas täpselt samamoodi nagu autogi, et buss lubab autol ritta vahele lipsata.

Keegi õnnetuses viga ei saanud, lõhutud said aga Lexuse vasak esitiib, ratas ja üks sensoreist. Lexuse kiirus oli mõlkimishetkel umbes 3 km/h, bussil umbes 25 km/h.

Google teatas, et on juba õnnetust korduvalt üle vaadanud ja nüüd on autode tarkvarasse programmeeritud täiendus, mille kohaselt "teavad" AV-d edaspidi, et bussid ja muud suuremad sõidukid on vähetõenäolised teeandjad.