See on neljakordse autoralli maailmameistri Tommi Mäkineni enesega koostöös valminud Subaru STI Racing – just sellega kihutas soomlane kurikuulsal ja automaailmas märgilist tähtsust omaval Nürburgringil seeriasedaanide seas läbi aegade parima aja ehk 7 minutit ja 55 sekundit. STI Racing on Subaru legendaarse Impreza kõige kangem versioon ning selle nelikvedu ja vedrustuse seaded on kõige peenemad. 100 km/h saabub 300 hj 2,5-liitrise boksermootori abil mõne sekundiga ja selja taha jäävad kõik hirmkallid Audid, BMW’d, Mercedesed – aga ka Porsched, mis on kõik oluliselt võimsamad.

Subaru on senimaani seostunud pigem rallispordiga, ent sellest kuvandist on otsustatud irduda. „Vähem viinapitse metsade vahel ja rohkem Martini-klaaside taga muljetamist,“ nagu Subaru esindaja margi mainekujunduse projekti vaimukalt kokku võttis. Tõsi ta on – pikka aega arvasid kõik, et Subaru ehitabki üksnes ralliautosid ja pereautodena kujutasid neid ette vähesed. Tänaseks on asi oluliselt muutunud, pereautodega seostatakse Subaruid aina enam, nelikveoga on südamed juba ammu võidetud ning astuda on tarvis veel üks oluline samm – raputada end puhtaks rallimudast ning esineda hoopis glamuursemas jooksudressis!

Vedrustus on sobiv ringrajale, ent hämmastaval kombel jätab see kokkuvõttes üllatavalt pehme mulje. Maanteel mügarikest ja lohkudest üle sõites pole kiirused ja koormused vedrustusele enam tipus ning autoalune mehhaanika lubab ratastel vabamalt liigutada ega aja masinat tüütult põrkesse. Pealegi annab autot sättida asendeisse Sport, Sport Sharp (ringrajale) ning Intelligent (taara poodi viimiseks). Pluss keskdiferentsiaali jaotussuhte muutmise võimalus – kõik ühe nupuvajutuse kaugusel.

Subaru STI Racing’u hinnad algavad 579.900.- kroonist. Küllalt tobeda välimusega modifikatsioon Carbonstyle, mil süsinikplasti imitatsiooniga kleebisevööt üle kere, aga ka 15 mm madalam vedrustus ja 19-tollised veljed, maksab oma sada tuhat enam. Pluss 10.000.- krooni selle moosiriiuli eest, mida tegelikkuses tarvis ei lähe. „Sedaan on viieukselisest luukpärast uskumatult parema väändejäikusega kerega, kuna see ei ole tagant avatud nagu laut,“ märkis Mäkinen ning tema pole ainus, kel põhjust selle soodsa ja sõbraliku superautoga rahul olla.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!