Alustame konteksti loomise mõttes edetabeli kolmandalt kohalt, kuhu Forbes’i andmeil paigutub tänavu Pagani Zonda viimane eriseeria Cinque Roadster, mida ehitatakse vaid viis. Hinnaks umbes 20 miljonit eesti krooni tükk. Mõnus!

Selle investeeringuga saate Mercedes-Benzi ametliku tuuningufirma AMG juurtega 7,3-liitrise topeltturbo V12 mootori, mis arendab Paganis 678 hj. 100 km/h saabub 3,4 sekundiga, tippkiiruseks on 350 km/h, ent selle hüperauto juures on kõige olulisem meeletu välimus. „Tõeline lastetoa seinapostri teema,“ nagu tavatseb Zondasid kommenteerida nende suur austaja, Top Geari saatejuht Richard Hammond.

Kui edulainel aga õnnestunud veel mõned miljonid kõrvale panna, saab juba hakata mõtlema Bugatti Veyroni eriseeria 16.4 Grand Sport peale. See maksab 22,5 miljonit krooni, ent on Zondaga võrreldes tõeline laiatarbekaup: neid on plaanis ehitada tervelt 150 isendit.

Kõigile monteeritakse nelja turboga 8-liitrine W16 mootor, mille tuhat ja üks hobujõudu tagavad tippkiiruseks 370 km/h, mis on aga ühe Bugatti kohta väga nõrk. Tõelised, katusega Veyronid kihutavad teatavasti kuni 407 km/h, mis on 370 km/h’ga võrreldes kindlasti hoopis teine maailm. Küll aga kiirendab ka see eriseeria 0-100 km/h kõigest 2,5 sekundiga. Muljetavaldav.

2010. aasta kõige kallim autoaparaat maksab 25 miljonit ning selleks on Rootsi hüperauto Koenigsegg Trevita. Neid ehitatakse Skandinaavias valmis vaid kolm eksemplari, mis teevad Trevitast tõelise eksklusiivsuse sünonüümi. Auto põhineb mudelil CCXR.

Ka selle tehnilised näitajad on konkurentide tasemel. 4,7-liitrine V8 pakub 1018 hj ja 1060 Nm väänet. 100 km/h saabub küll vaid 3,1 sekundiga, ent tippkiirus on ka rootslasel enam kui 400 km/h.

25 miljoni krooni eest saaks osta endale kindlasti juba terve peotäie valdasid või mõne saare, kus õitsevat äri ajama hakata. Või ehitada autodroom, kus taoliste masinate võimeid ka tegelikult proovile panna saab. Olemasolevas maailmas sellise monumentaalse mineku alla asfaldilinti naljalt ei leia.