Akroni linnavalitsus maksis elektri jõul liikuva sõiduki ehitamise eest ettevõttele nimega Collins Buggy Company 2400 dollarit. Masina varustusse kuulusid elektrilambid, gong(!), puur kinnipeetute jaoks ja kanderaam. Autol oli kaks neljahobujõulist elektrimootorit. Nende toel oli see võimeline arendama kiirust kuni 28 km/h ning masina maksimaalseks sõidukauguseks oli pisut alla poolesaja kilomeetri – siis tuli akusid uuesti laadida. Auto võis peale võtta lausa 12 inimest. Oletatavasti tuli sellest tõenäoliselt ka politseiauto inglisekeelne nimetus ehk squad car – auto sai peale võtta terve rühma.

Kõige esimeseks ülesandeks, mida politseinikud revolutsioonilise sõiduriistaga täitma suundusid, oli purjus mehe kinninabimine, kes Akroni peatänava ääres tukkudes avalikku korda riivas.

Maailma esimese politseiauto põli ei kestnud kuigi kaua ja järgmisel aastal oleks masin peaaegu otsa saanud.

Akronis oli üle-eelmise ja eelmise sajandi vahetusel üpris karmikoeline elu ja sellest sai 20. sajandi alguses muuhulgas üks USA Kesk-Lääne esimesi maffialinnu. 22. augustil 1900 arreteeriti linnas mees nimega Louis Peck, kes oli eelmisel päeval rünnanud kuueaastat tütarlast. Peck tunnistas end süüdi. Õhtul kogunes linnatänavaile vihane kolmesajapealine rahvamass, kes tahtis Pecki kuriteo eest lintšida ning puhkes osariigi ajaloo kõige vihasem mäss. Inimesed hakkasid linnavalitsuse akendest kive ja dünamiidipulki sisse pilduma ja ründasid ka tuletõrjujaid, kes puhkenud kahjuleeke kustutada püüdsid. Tuletõrjedepoo põletati iroonilisel kombel rahutuste käigus maha, maailma esimene politseiauto aga ärandati sama iroonilisel kombel ja lükati Ohio kanalisse.

Järgmisel päeval tõmmati see jõest välja, remonditi ja anti politseiteenistusse tagasi. Seal püsis see aastani 1905, mil see lõpuks paarikümne dollari eest vanarauaks müüdi.

Millal Eestis politseinikud esimest korda tööülesandeis autot kasutasid, pole täpselt teada, aga aastal 1899 oli auto kui selline tallinnlastele tuttav küll: 1896. aasta augustis demonstreeriti nimelt Kalamajas Benzi tehase "wankrit", mille sõidukiirus küündis umbes 21 kilomeetrini tunnis ja mis oli sel hetkel juba ühele mõisnikule (mõningate arvamuste järgi Kehtna omale) müüdud.