Igapäevaselt Hamburgi ja Frankfurti vahel ühendust pidama hakkavad lennukid kasutavad biokütuste segu, mis koosneb 50 protsendi ulatuses hüdrogeenitud ehk vesinikuga töödeldud taimeõlist.

Biomassist koosneva kütuse teeb eriliseks see, et taimed ise neelavad kasvades loomulikul moel süsinikdioksiidi, mis mootoritest lendub. Seega neutraliseerib nimetatud kütuse algaine üldist CO2 emissiooni taset looduses.

Esialgu on lennud plaanitud kuueks kuuks osana tehnoloogiauuringute programmist “Burn Fair”, et teha kindlaks, milline on biokütuste pikaajaline mõju lennukite sooritusele. Airbusi ülesanne on pakkuda tehnilist abi ning jälgida kütuse “käitumist”.

“Me näeme biosünteetilises lennukipetroolis suuri võimalusi. Esmalt tuleb aga igapäevases kasutuses kogemusi hankida. Aga tõesti: tuleb välja, et Lufthansa on osutunud maailma esimeseks lennufirmaks, mis reisilendudel biokütust kasutab. See on järjekordne samm jätkusuutliku strateegia rakendamisel, mida Lufthansa juba aastaid oluliseks on pidanud,” ütles Lufthansa tegevjuht Wolfgang Mayrhuber.

Kütuse tootja, Soome firma Neste Oili tegevjuht Matti Lievonen ütles, et tunneb antud valdkonna esmaavastaja ja pioneerina uhkust selle üle, et nende toodang on täitnud lennunduses kehtivad ülimalt ranged kvaliteedistandardid.

“Ma usun, et sellisel tehnoloogial peaks olema suur tulevik,” ütles Lievonen.

Airbusi president ja tegevjuht Tom Enders väljendas omalt poolt head meelt selle üle, kuidas neil on õnnestunud tuua omavahel kokku lähteaine tootjad, naftatöötlusettevõtted ja lennufirmad, jõudes lõpuks ka konkreetsete lendudeni ja reisijate transportimiseni.

Neste toodab biokütust Lufthansa pikaajalise tellimuse alusel.

Airbus teeb biokütuse kasutuse vallas koostööd ka teiste lennuliinidega. Nii toimus 22. novembril esimene biokütuse jõul sooritatud lend Ladina-Ameerikas.

2008. aasta veebruaris tegi aga Airbus A380 maailma esimese reisilennukina sõidu veeldatud gaasiga.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!