Läbivuse ja üleüldise innovatiivsuse poolest annab ülikompaktne maastur silmad ette oma palju suurematele ja brutaalsema väljanägemisega vendadele-õdedele. Kivisel ja jäisel pinnal tunneb Alpin end kõige kodusemalt. Ka tema disainikeel viitab just neile loodusvormidele: kivile ja jääle.
Jõuallikaks on esitletud sõidukil 3-silindriline surugaasil töötav hübriidmootor, mis on välja tootatud Magna Steyri enda poolt. Kuid terve MILA Alpin on projekteeritud nii, et sellesse saaks ilma ümberehitusteta istutada ka igasuguseid teisi jõuallikaid, mis gaasiajamist alternatiivsemadki, rääkimata tavalisest turboga bensiinimootorist. Moodulsüsteemis kerega ja kandmikuga auto on odav toota ning on lisaks meeleolukale hobisõidukile kasutatav ka eriotstarbelise sõidukina, näiteks päästeautona. Alpini eriline läbivus ja kogu kontseptsiooni lihtsus tuleneb keskmootorist ja lihtsast ning odavast nelikveosüsteemist. Tänaseks on maastikuautosid kasutusel absoluutselt kõikjal, kus neid on vaja ja kus neid vaja pole — neid on militaarsõidukitest limusiinideni. Sageli kipub seda tüüpi autode algne mõte täiesti kaotsi minema. Linnadžiibid on näiteks küll kõrgemad kui tavalised sõidukid, ent džiibid on nad siiski vaid väliselt. Suured bling-bling-tüüp džiibid on aga edevad maanteelaevad, millega pole normaalsel inimesel midagi peale hakata.
MILA Alpin üritab omamoodi algset ideed džiipi tagasi panna, kuid on seda veidi moderniseerinud. Nimelt ei näe ta enam nii jõhker välja kui maailmasõja-aegsed esimesed maasturid. Alpin on kaasaegne basic-džiip, elemantaarne maastikusõiduk, lihtne ja odav ning kujustuselt nunnu, kuna vaenlasi, keda ähvardada, Alpinil pole.