Katsetusi tehakse palju, näiteks USA-s sõidavad maanteedel juba autod, mis juhti üldse ei vaja. Jaapanis katsetab Toyota aga autodega, mis saavad ohtudest aegsasti teada, ühendudes teiste autodega maanteel ja võttes infot vastu ka teest endast.

Intelligentse transpordi süsteem tähendab autosid, kes suudavad omavahel ja ka teega suhelda. Oma sensorite ja maanteedesse paigaldatud saatjatega saab auto juba aegsasti teada näiteks punasest fooritulest, autodest, mis lähenevad pimedate nurkade tagant, jalakäijatest, kes võivad hakata teed ületama. Ja need autod suudavad loomulikult ka omavahel suhelda.

Ajakirjanikele korraldatud testisõidul hakkas Lexus igatahes piiksuma, kui jalakäija tema teele hakkas astuma, ja autos asuvale ekraanile ilmus ka ohu pilt.  Ka näitas auto ekraanil noolega, kust teine auto ette tulema hakkas. Valgusfoorile lähenedes teatas auto naisehäälega aga et seal põleb punane tuli.

Esialgu toimub see küll vaid Toyota laborites, aga kes ei tahaks osta endale autot, mis suudab kõikidest ohtudest enne teada anda. Maanteedel hakatakse selliseid autosid testima 2014. aastal.

Loomulikult pole aga Toyota ainuke automark, mis samasugust asja uurib, Nissan esitles hiljuti autosid, mis suudavad ise ennast parkida.

Toyota on aga oma eesmärgikski kuulutanud "Null ohvrit liiklusõnnetustest."