Elektriautod ei tohi enam vaikselt sahistada – Euroopa Liidu ametnikud nõuavad, et need peavad hakkama häält tegema.

Seega on elektriautode tootjad sunnitud kiiresti sobivaid helitaustu otsima, inspiratsiooni ammutatakse nii ulmefilmidest kui rokkmuusikast.

Teadupärast sõidavad elektriautod madalal kiirusel väga vaikselt ja jalakäijad ei oska neid aegsasti märgata. Kuna keskkond on muutumas üha infantiilsemaks, siis ei saa enam autota liiklejate silmanägemisele loota ja tulebki autodele kellad ja viled külge riputada.

Seetõttu ongi Euroopa Liit võtnud vastu määruse, mille kohaselt peavad kõik elektriautod ja hübriidid tänavu 1. juulist alates olema varustatud akustilise jalakäijate hoiatussüsteemiga AVAS, mis aktiveerub, kui sõiduki kiirus on alla 20 km/h.

Suuremate kiiruste puhul peetakse piisavaks, et kaasnev rehvi ja tuulemüra annab elektriauto tulekust märku. Otsuse ajendiks ongi eeskätt nägemispuudega inimestega arvestamine.

Aga igasugune hääl ka ei sobi. EL nõuete kohaselt peaks see olema midagi niisugust, mille jalakäija hõlpsasti auto häälena ära tunneks. Hoiatussignaali või alarmi meenutavad hääled näiteks ei sobi.