Teadlased leidsid sellele küsimusele vastuse, kui nad hakkasid mõtlema tavalise lennuki kerest ja tiibadest koosneva ülesehituse osas otsast peale alustades, et luua lennukeid, mis tarbiks vähem kütust, vahendab Novaator PhysOrg'i uudist.

Lõuna-California ülikooli teadlane Geoffrey Spedding ja Joachim Huyssen Lõuna Aafrika Vabariigis asuva Northwesti ülikooli teadlane arvasid, et teoreetiliselt oleks see võimalik, kuid neil puudus eksperimentide käigus kogutud tõendusmaterjal, mis neil tänaseks olemas on.

Spedding ja Husseyn lõid kolm erineva konfiguratsiooniga lennuki mudelit: ainult tiibadest koosneva lennuki, tiibade ja kerega lennuki ning kolmandaks tiibadest, kerest ja sabast koosneva lennuki mudeli.

Tuleb välja, et teadlased olid teineteisest sõltumata kujundanud linnu kujulise lennuki, mis ei ole linnuga otseselt sarnane.

Nad alustasid konfiguratsioonist, kus terve lennuk on üks suur tiib. Seejärel lisasid nad lennukile kere, mis oleks minimaalse õhutakistusega. Lennuki kerele lisasid nad väikese saba, mille eesmärk on lennuki kere poolt tekitatavate aerodünaamiliste häirete neutraliseerimine.

Spedding ja Huyssen analüüsisid õhuvoole ning lennuki tiibade, kere ja saba erinevaid suhteid, et leida lahendus kandejõu suuremaks ning õhutakistuse väiksemaks muutmiseks. Esimene on oluline eelkõige kaubalennukite puhul, teine kütusekulu vähendamise osas.

Teadlased võtsid eritingimuseks, et iga lennuki puhul annab parima tulemuse õhutakistuse vähendamine.

Ideaaliks oleks ainult tiibadega lennuk, kuid see on ebapraktiline, sest sellise kuju juures on väga keeruline inimesi ja kaupu lennukisse paigutada. Kahjuks aga vähendab kere lisamine koheselt lennuki kandevõimet ning suurendab õhutakistust.

Lennukile õige kujuga saba lisamine võib siiski kandevõime taastada ja õhutakistust vähendada ning teatud tingimuste juures isegi ainult tiibadest koosneva lennuki tasemeni.

Mõned aastad tagasi õnnestus tagasihoidliku sabaga purilennuki testimine, kuid suuremate ja tavalennunduses kasutatavate lennukite prototüüpe pole siiani loodud.

Spedding tunnistab, et reaalselt kasutatavate uut tüüpi lennukite loomise juures on takistuseks paljud insenertehnilised, majanduslikud ja psühholoogilised tegurid. Vaatamata sellele usub ta, et on mitmeid võimalusi lennukite energiasäästlikumaks muutmiseks.

Speddingu sõnul on suurimaks probleemiks see, et me raiskame suurtes kogustes fossiilset kütust lihtsalt seetõttu, et lennukite disain ei ole optimaalne.

Tema sõnul suutsid nad tõestada, et lennukite jaoks on olemas alternatiivne ja aerodünaamiliselt parem disain ning see võimaldab edasi minna, et vähendada inimkonna energiatarbimist.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!