Suurbritannia teadlased tegid uuringu, mis näitas, et tihedas liikluses sõites esineb varjatud stressi, mis võib avaldada negatiivset mõju füüsilisele ja vaimsele seisundile.* „Liiklusummikus sõitmine tähendab rasketes tingimustes juhtimist ning nõuab seega ettevaatlikkust ja kaalutlemist,” ütles Renault’ sõidukooli direktor.

Teisalt kinnitavad Kanada teadlaste kogutud tulemused, et juhtide stress on suurem, kui nad sõidavad tööle tingimustes, mis ei nõua lisatähelepanu, sest siis on neil aega mõelda tööprobleemidele, mis tekitavad tihtipeale rohkem ärevust kui juhtimine ise.**

„Me saame autojuhtimisega kaasneva stressiga hakkama, kui õpime vastutustundlikult sõitma ja teel toimuvat ette nägema. Peale selle peaksime alati sõitma võimalikult tõhusalt ja sujuvalt ning laskma teistel teelolijatel teha sama. Stressirohkete olukordade vältimiseks tuleks enne sõidurea vahetamist või möödasõitu hoolikalt kontrollida, kas see on ohutu,” soovitavad Renault’ sõidukooli juhendajad.

Stress võib juhtimisvõimele halvasti mõjuda, mistõttu peaksime ärritatud oleku korral kasutama mõnd lõdvestusmeetodit. Foori taga oodates tasuks proovida sügavalt hingata. Õhk tuleks nina kaudu sisse hingata, lugeda neljani ning seejärel suu kaudu välja hingata. Nii peaks tegema 20–30 korda. „Sõidu ajal tuleks hoolitseda selle eest, et tähelepanu kõrvale juhtivaid või häirivaid tegureid oleks võimalikult vähe. Just seepärast peaks valjule muusikale eelistama rahustavat,” nõustavad Renault’ sõidukooli instruktorid. Samuti aitab stressi vähendada näolihaste lõdvestamine ja lihtsad harjutused kätele, näiteks vaheldumisi mõlema käega rooli pigistamine ja seejärel roolist lahtilaskmine – seda kindlasti ajal, mil auto seisab.

Renault’ sõidukooli juhendajate soovitused liiklusummikus sõitmiseks:

• hoidke ees oleva sõidukiga vähemalt 1,5-meetrist pikivahet;

• sõitke teeoludele sobiva kiirusega, mis võimaldab vabalt manööverdada;

• ärge sõitke teepeenrale, et eessõitvast autost paremalt mööduda;

• ärge takistage vasakult möödasõitu sooritaval juhil naasta oma sõiduritta;

• ärge väljuge autost, et vaadata, kui pikk on ummik;

• kui peatute pikemaks ajaks kui minut, on soovitatav mootor välja lülitada;

• kui liigute pidevalt edasi, kas või mõne meetri võrra, ei ole mootori pidev käivitamine ja seiskamine põhjendatud.

Renault’ brändi all tegutsev sõidukool on maailma esimene sõidutehnika täiustamise kool, mis pakub kursusi nii era- kui ka äriklientidele, spetsiaalprogrammi kuller- ja transpordiautode juhtidele, ohutu liiklemisega seotud teenuseid (sh linnasõiduks vajalikud tehnikad, terviklikud autopargi auditid, ökonoomse sõidu kursused, psühholoogia-alased loengud ja liiklusohutus maanteedel). Samuti on teenuste hulgas esmaabitreeningud. Kooli käsutuses on 50 000 m² suurune maa-ala, kus on olemas erinevad sõiduõpetuseks vajalikud rajad ja trajektoorid.

Renault’ sõidukool on liiklusohutusorganisatsiooni Road Safety Partnership ning Poola autoassotsiatsiooni liige. Lisainformatsioon: http://www.szkolajazdyrenault.pl/english/.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!