Liiklusõnnetuste uuringu põhjal valmis turvalisem suverehv
Analüüsides tuhandete liiklusõnnetuste tekkepõhjuseid, töötasid Michelini insenerid välja senisest turvalisema suverehvi Michelin Primacy 3, mis tagab parema haarduvuse nii kuival kui märjal teel, kirjutab autoajakiri WHATCAR?
Uue rehvi väljatöötamisel analüüsis Michelin Euroopas kümne aasta jooksul toimunud avariisid. Koos Dresdeni ülikooli teadlastega tehti 20 000 liiklusõnnetuse uuring, mille tulemused näitasid, et:
- 70% avariidest toimuvad kuival teel;
- 60% avariidest toimuvad linnades ja madalal kiirusel;
- 75% avariidest toimuvad sirgel teel (20% märja teekattega);
- 25% avariidest toimuvad kurvides (50% märja teekattega). Need on
kõige tõsisemate tagajärgedega avariid;
- 99% avariidest märjal teekattel toimuvad väga õhukesel veekihil ilma
vesiliuta, mille pärast autojuhid tavaliselt muretsevad.
Liiklusõnnetuste statistika võtsid Michelini insenerid aluseks Primacy 3 väljatöötamisel. 60-liikmelise inseneride meeskonna üleandeks oli parandada rehvi pidurdusomadusi rehvi kütusesäästlikkuse ja pikaealisuse osas mööndusi tegemata. Tulemuseks oli oluliselt parema haarduvusega Michelin Primacy 3, mis vähendab sõiduki kütusetarbimist (kuni 70 liitrit kogu rehvi kasutusaja jooksul) ning lubab ka kõrget läbisõitu.
Kaks sõltumatut testimiskeskust (TÜV SÜD Automotive ja IDIADA) katsetasid Primacy 3 ohutust võrdluses nelja peamise konkurendi rehvidega. Katsetustes selgus, et Michelin Primacy 3 on parimad pidurdamisomadused kuival teekattel, kus toimub enamik õnnetusi. Michelin Primacy 3 pidurdusteekond oli kiiruselt 100 km/h aeglustamisel kuni auto täieliku peatumiseni 2,2 meetrit lühem kui teistel rehvidel.
Märjal teel oli Michelin Primacy 3 pidurdusteekond kiiruselt 80 km/h pidurdamisel 1,5 meetrit lühem kui konkurentidel. Ühtlasi näitasid katsetused, et Michelin Primacy 3 on ka parim haarduvus märja teekattega kurvides, kus leiavad aset kõige tõsisemate tagajärgedega avariid.
Michelin Primacy 3 parema haarduvuse tagavad selle valmistamisel kasutatud uuenduslikud tehnoloogiad. Rehvi kummisegu on keerukas kombinatsioon erinevatest elastomeeridest – ränil põhinevast tugevdusvahendist ja vaigul põhinevast pehmendusvahendist.
Primacy 3 tagab pidurdamise ajal kogu rehvipinna kontakti teega tänu uudsele iselukustuvate lamellidega turvisemustrile. Lisaks originaalsele konstruktsioonile lubab lamellide uuenduslik valmistustehnoloogia vähendada nende paksust kahe kümnendiku millimeetrini. Seetõttu on lamellid kaks kuni kolm korda õhemad kui talverehvidel.