• Hübriidajamiga linnamaastur
• Juba baastasemel hästi varustatud
• Hind alates 58 830 eurost (RX 450h Comfort)

Seega kohtab 2009.a. maailmale tutvustatud 3. põlvkonna RX-i meie tänavail üpriski tihti. Uusimad neist uhkeldavad juba mudeliuuenduse-järgse iluvõre, velgede ja tuledega. Samuti lisandus 2012.a. valikusse F-Sport pakett, mis sisaldab muuhulgas eridisainiga esikaitserauda ja iluvõret, dekoorelemente kabiinis ning vibratsiooni vähendavat amortisaatorite lahendust.

Testiauto oma säravvalge värvi ja tumedate valuvelgedega näeb igatahes päris imposantne välja. Olles oma põhikonkurentidest BMW X5-st ja Mercedese M-klassist karvavõrra lühem, mõjub RX jõulise ja veidi ehk sportlikumanagi, seda eriti just nimetatud F-Sport varustuses.

Küllaga nänni

Sõitjateruum pakatab margile omastest kvaliteetsetest materjalidest ning reisijate elu mugavaks tegevatest seadmetest. Juba baastasemel saate autoga kaasa näiteks elektriliselt reguleeritavad ja mäludega nahkistmed, biksenoontuled, sisepeeglisse integreeritud tahavaatemonitori, 6-CD boksi jpm.

Populaarseim – Executive – varustus lisab muuhulgas parkimisandurid, elektrilise tagaluugi, teed järgivad Bi-LED laternad ja 8-tollise ekraaniga navi-/multimeediaseadme. Loomulikult saab autosse investeerida veel ja veel – nimekirjast leiab valikuid puitroolist panoraamkatuseni, kuid olgem ausad – tavakasutajale piisab eelpoolnimetatust küll ja küll.

Häälkäsklustele loodud

Käesoleva aasta mudeliuuendusega asetati RX-i juhi ette uus väiksema diameetriga ning ülimugav rool, mida kiitsime juba GS-i sõiduproovis. Lisaks muudeti Remote Touch-nimelise liidese toimimist selliselt, et pöidla all enam ühtegi klahvi pole ning valikud kinnitatakse juhtnupule vajutamisega.

Ühtlasi lisati otseklahv “kodu”ekraanile liikumiseks, mida kasutades avaneb kombineeritud vaade navigeerimiskaardi, raadio ja kliimaseadme näitudest.

Kui mõne auto puhul saame kurta nupu-uputuse üle, siis Lexus RX jäi meelde pigem vastupidise efektiga. Nimelt saab enamikes sõidukites ühe sõrmeliigutusega liikuda raadiolt navigeerimisse või kliimainfolt telefoninumbrit valima. Lexus võimaldab seda vaid läbi menüü või siis häälkäskluste abil. Viimane variant teeb elu küll eriti mugavaks, kuid paraku andis eestikeelne aadressiotsing tulemuseks ainult erinevaid tänavaid Euroopa või Ameerika suurlinnades.

Intuitiivse kasutatavusega võiks veel pisut vaeva näha. Nii näiteks on Sport, Eco jt. sõidurežiimid küll roolilt valitavad, kuid ilma eelneva selgituseta te seda funktsiooni üles ei leia. Iseenesest toimivad nimetatud olekud nagu Lexusel ikka – Eco tegeleb eelkõige kütusesäästuga ning Sport lubab pisut kiiremast sõidust lõbu tunda. Viimases muutub ühtlasi ka näidikute taustvalgus sinisest punaseks, kuid CT200h eeskujul tahhomeetrit siiski ei kuvata.

Akud ruumi ei võta

Sõitjateruumis jagub ruumi teatud mööndustega lahedalt nii ees- kui tagapingil. Mööndus tuleb mängu nende autode puhul, mis varustatud panoraamkatusega.