S-klassi Mercedes-Benzides on läbi aegade ehk selle mudeli sünnist saati eelistanud sõita absoluutne enamik maailma riigipeadest, olgu siis tegemist diktaatorite või memmepoegade, demokraatide või veriste huntapealikega. Ikka S-klassi Mercedes – see on jõuliste otsuste sümbol, juba iseenesest omamoodi kindlus.

Meri kästusse läks alates 1993. aastast kandiline ja tume Mercedes-Benz 300 SEL ehk vaid kolmeliitrise mootoriga, ent pikendatud teljevahega limusiin. Tänaseks on masin läbinud oma 400 000 kilomeetrit ning on Kaitseliidu omanduses, kirjutas Autoleht. Riigikantselei autobaasi arvele läks auto aga alles 1997. aastal, mil selle jääkväärtus olevat null. Üle võeti see firmalt Finest Hotel Group.

Ülbetel üheksakümnendatel, mil ka riigitegelased kippusid aina uuemaid ja uhkemaid esindussõidukeid soetama, kommenteeris Meri oma ametiaja lõpuni, et tema auto tunneb end sama eluterve ja vastupidavana kui ta ise. Ei mingit priiskavat autovahetust! Veel enne Mercedest sõitis Meri oma eelkäijalt ehk Ülemnõukogu presiidiumi esimehelt Arnold Rüütlilt jäänud Volvoga.

Meri järel astus mäletatavasti presidendi ametisse Arnold Rüütel, kes kulunud ja väsinud Mercedese Audi A8 vastu vahetas. Audi A8’ga sõidab ka meie praegune president Toomas Hendrik Ilves, kuigi tegemist on juba järgmise põlve mudeliga. Audi A8’st on aga välja juba ka täiesti uus põlvkond ning eks ole loogiline, et esinduslikku elustiili viljelev riigi esimene isik liigub ringi ka värskeima mudeliga, ükskõik, millise autoga siis tegu ka poleks.

T. H. Ilvese praegune ameti auto on pikendatud kerega ning 4,2-liitrise turbodiiselmootoriga varustatud Audi A8 Lang. Milline on uus Audi A8, millega Ilves või siis mõni tema mantlipärija ehk liiklema hakkab? Vaata videost!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!