Läti majanduslehe Dienas Biz­­ness autotoimetaja Aldis Zelmenis tunnistas, et olukord Läti liikluses on tõepoolest muutunud üsna masendavaks, näiteks hukkus möödunud nädalal liikluses ühe päevaga viis inimest. “Tegemist on rohkem ühiskondliku survega ja tõsiasjaga, et Läti liikluspolitseis toimus põhjalik juhtkonna vahetus. Uus juht üritab korda majja lüüa,” lausus Zelmenis, kelle sõnul tõusid trahvid tegelikult juba möödunud aasta juulis.

Alates 1. juulist 2004 rakendati Lätis punktisüsteemi ja tõsteti rahatrahvi määrasid. Näiteks kui ületada linnas kuni 20 km/h kiirust, kaasneb sellega nüüd rahatrahv ca 20 latti (450 kr) ning 1 trahvipunkt. Asulavälisel teel on karistus kuni 20 km/h kiiruseületamise eest veidi leebem. Kui kiirust ületatakse üle 20 km/h, on trahv juba 30–50 latti (675–1125 kr), samuti kasvab trahviga kaasnev punktisumma. Purjuspäi autojuhtimise eest saab rikkuja näiteks 8 trahvipunkti korraga ja kui neid saab kokku 16, võetakse load politseisse hoiule.

Samas on uus süsteem viidud arvutipõhiseks, ehk teel olles Läti politsei enam kohalikelt elanikelt rahatrahvi sisse kasseerida ei saa. Seevastu eestlastest autojuhte kimbutavad Läti politseinikud endiselt. Näiteks need, kes tihti Riia vahet sõidavad, teavad, et Saulkrastist on ilma püsikiirusehoidjata üsna raske läbi sõita, et ei kaasneks viielatist hoiatust, kuna kümne­kilomeetrisel lõigul, kus on lubatud kiiruseks 50 km/h, läheb mingil hetkel ikka auto kiirus paar-kolm kilomeetrit üle lubatu.