Ikooniks saanud Land Rover Defenderi vaim jääb igaveseks Solihulli tehasesse hõljuma. 68 aastat ja 2 016 933 “defekat” on sellisel kujul nagu me oleme harjunud seda autot alati nägema, minevik. Viimase legendaarse Defenderi veeremist tehase väravast välja oli tunnistama tulnud rohkem kui 700 endist ja praegust töötajat ning ajakirjanikku.

1948. aastal alustati Solihullis esimese põlvkonna Land Rover Series tootmisega. Sõjajärgsel Inglismaal oli puudus metallist ja nii tehti uue sõiduki kere alumiiniumist. Spencer ja Maurice Wilksi disainitud auto oli esialgu mõeldud põllupidajate ja maavalduste haldajate tarbesõidukiks ning osaliselt ka sõjaväe kasutusse; selle ootamatu populaarsus tuli tootjale üllatusena. Land Rover Series on ehitatud nii lihtsaks, et tänapäevalgi võib leida autosid, mis on pärit mudeli algusaegadest ja jätkuvalt töökorras.

Viimane Defender

Auto kuulsus kasvas iga aastaga, toodangu tipphetkeks loetakse aastat 1971, mil toodeti 56 000 sõidukit. Alguses vaid teljevahe pikkuse järgi ja Series generatsiooni numbriga varustatud maastur sai 1990. aastal nimeks Defender. Land Rover tõi sel ajal turule uudismudeli Land Rover Discovery ning Range Roveri.

Esimesed kuuldused “defeka” tootmise lõpetamisest hakkasid kuuldavamalt ringlema selle aastatuhande teise kümnendi alguses. Põhjuseks karmistunud heitmenormid, mida Land Rover Defender kuskilt otsast täita ei suuda. Tootja tegi 2013. aastal isegi katset “defekale” elektrimootorit külge pookida, aga katseks see jäigi.

Tootmine otsustati lõpetada 2015. aasta suvel, aga et tellimuste hulk laual ei tahtnud kuidagi kahaneda, tõmmati joon vahele ja otsustati kõik olemasolevad eeltellimused siiski täita. Legendaarse Defenderi viimane mudel veeres liinilt 29. jaanuaril, 2016.

UUS DEFENDER TULEB Tata Motors, kellele Defenderi tootmise õigused kuuluvad, on otsustanud legendi uuesti luua. Defenderi ümber sündinud mudel peaks turule jõudma 2017. või hiljemalt 2018. aastal.
Loe edasi siit