Ajakirjal Autocar õnnestus Lamborghini uurimis- ja arendusosakonna juhilt Maurizio Reggianilt välja pressida, et Estoque ei hakka jagama platvormi Audi A8-ga, nagu seni spekuleeritud, vaid saab Lambo enda välja töötatud aluse. „A8 jaoks on Estoque’i pikkus, telgede vahe ning rataste 23-tolline mõõt lihtsalt liig,“ muheles Reggiani.

Turul paigutab Lamborghini enda supersedaani Porsche Panamerast ja Audi tulevasest A7-st riiuli võrra kõrgemale. Mootoriks tuleb praegu teistes Lambodes higistav 500+hj V10. Väiksemate seast leiame erinevad V8-tüüpi lahendused, sh. kindlasti turboga varustet; superdiisli ja tõenäoliselt ikka ka hübriidagregaadi.

CO2-kirves ripub ka Lamborghini pea kohal ning sealjuures soengule palju lähemal kui enamikul tootjatel. Pika ja glamuurse ajalooga superautomark ei taha sellise mure pärast nüüd ka hauda minema hakata ning seetõttu kirjutataksegi mootorivalikusse rohelisemaid ja maitsvamaid lahendusi aina juurde.

Estoque on ainus mudel, mida Lamborghini enda margi all diiselmootoriga varustatuna ette kujutab. Gallardo ja Murcielago juures kavatsetakse CO2 keskmine, nui neljaks, teiste vahendite ehk diislit valikusse toomata. Päris sellise näitajani nagu 120g/km ei looda ka Lamborghini bossid ise jõuda, jäädes truuks oma juurtele, mis nende superautode puhul kasvavad ikkagi naftas.

Piltidel nähtavad interjööridetailid, kasutatud kujundid ja vormid enam mitte niivõrd ei meenuta vanade sci-fi fimide esteetikat, vaid on selle üks ühele üle võtnud. Nupukomplekt keskkonsoolil ei ole ulmefilmides möllavate laserit pritsivate metallsauruste jala sarnane, vaid on täpselt samasugune.

Auto on erline ja meenutab aina varjamatumalt mänguasja, mis see ka ju tegelikult on. Kogu projektile on see kasuks tulnud, peletades küll ehk lihtsamaid luksusautode ostjaid eemale, ent meelitades juurde uut ning vastates oma playstationliku olekuga palju paremini vastava põlvkonna ägedusvajadustele.

Kosmilises mõttemaailmas kasutatakse aga küll agaralt kõiki energiaallikaid, mida vähegi võimalik. Ning kindlasti ei orbiteerita vaakumis bensiini jõul. Kui Lambo esteetika juba nüüd otsustavalt koonu kuu poole on tõstmas, võiks neilt nõuda juba ka äratõuget ning nende vanaaegsetest maistest energiakasutustavadest lahtiühendumist.