Lada Vesta Sport ehk Vesta sportlik, 145-hobujõuline versioon on müügil juba üle aasta ning seda on müüdud rohkem kui 900 eksemplari.

Loogiline jätk mudelivalikus on Sport SW universaal, mille loomine on usaldatud samuti Lada Sport osakonnale ja mida pikisilmi oodatakse, kuid mille tulek on järjest veninud. Pole ka ühtegi ametlikku pilti uuest mudelist, on vaid Speedme spekulatsioon (vt. allpool).

Venemaa autotööstus on justkui ühest teisest ajast pärit: kõikvõimalike mugavusvidinate, juhiabide ning isegi automaatkasti juurutamine on aeganõudev protsess.

Kui automaatkastiga on asi enam-vähem selge – vaevu iga kümnes Lada ostja on valmis käsikäiguvahetusest loobuma, siis kahevärvilise, kontrasttoonis katusega auto turule toomise osas ei oska keegi öelda, kas kliendid võtavad innovatsiooni omaks või ei pea seda miski, sest muu maailm tegi selle hulluse mitu aastat tagasi läbi ja nüüd on teemaks hoopiski klaaspanoraamkatused.

AvtoVAZis on Lada Vesta Sport SW universaalkerega sõiduki must katus aga ilmselgelt osale disaineritele usu- ja auküsimus.

Paradoksaalsel kombel ei aita vajalike komponentide nappus kuigi palju unistusele lähemale, pandeemia ajal ei tööta tootmisliinid hoopiski ning “aparaat” peab aru, kas langetada vahepeal taevasse kerkinud Lada hindu või siiski mitte: laod on ju tühjad, sest tarneahelad on katkenud.

Niisiis on möll Lada Vesta Sport SW musta katuse ümber alanud: autohuvilised ootavad ja loodavad, disainerid ja turundusinimesed ka. Veelgi sportlikum innovatsioon on tulekul. Või siiski mitte.