Kümme kentsakat autojuhi stereotüüpi
Üheks sellise edetabeli elanikuks võiks olla näiteks Pontiac TransAm’i omanikud, pakub Jalopnik. See on rehvi suitsetav, karvase rinnaga isik, kes jälitab naisi ning tarbib viskit, vaba aja veedab aga garaažis ning mõõdab pidevalt oma auto võimsust vastaval dünamomeetril. Nii et seda vaba aega, millal naisi jälitada ja viskit juua jääb üpris väheseks. Ning selleks autoks ei pea olema ju sugugi Pontiac. Piisab muustki ameerika mõnekümneaastasest muskelrauast.
Universaalkerega Volvo omanikud saavad lakkamatult sõimata, et nende auto on küll maailma kõige igavam ja hallim asi, millele neli ratast kunagi külge kruvitud. Tegelikult on Volvod, nii vanad kui uued, äärmiselt ruumikad ja praktilised sõiduriistad, legendaarselt turvalised pealegi.
Porschedes istuvad poisid ja tüdrukud jäävad paludele silma. Porsche Boxter on aga omalaadne dieet-Porsche, kõige aeglasem ja odavam, kuigi siiski täielikult Porsche. Paljude jaoks on see naisteauto, ent paljud meesterahvadki on enesele siiski taolise lubanud, kartmata mingeid jaburaid stereotüüpe. Võibolla on see just kõige mõistlikum Porsche?
Honda Civicus, olgu see siis uus või iseäranis just mõni vana mudel, pesitseb kõige tõenäolisemalt 20ndates aastates naga, kel tuuningumõtetest pakatavas peas kikkis nokkmüts, auto tuunimisega pole aga kleebistest mõnest sinisest pirnist kaugemale jõutudki. Küll aga teeb summuti häält, nagu tahaks kohe ära kooleda.
Milline on isik, kes eelistab kõikidele teistele sõiduvahenditele ralliautolikku minekut pakkuva nelikveolise Subaru Impreza WRX SI askeesi, seda teab vast igaüks, kes auto uudiseid lugeda viitsib. See on tegelane, kes naudib sportsidurit ja pörisevat väljalaset ning käib oma au ja uhkust metsavaheteedel lammutamas. Kusjuures need väljasõidud lõppevad sageli teelt välja sõitmisega või vähemasti rehvide lõhkumisega, mis auto omanikku näivad aga üksnes tagant kannustavat ning rõõmustavat.
Ja nüüd ongi aeg teha juttu ei kellestki muust, kui BMW M3 roolijaist. Need mõnusalt plekise häälega reaskuuesed lõugavad tänavail täiesti vabalt, vilistavad rehvi, kus tahavad ning kannavad teinekord numbrimärki EMME 3. Samas on M3 sees ka stiilsed inimesed, kes hoolitsevad oma välimuse eest, on šikilt riides, kannavad päikeseprille ning teavad, et nende bemm on kõvemast puust kui iga teine keskmine tänasportauto.
Millise poosiga on tegelased, kes tarvitavad igapäevasteks sõitudeks Jaguare, selle tegi piltlikult selgeks Top Gear ühes oma saate uudiste plokis. Jaguari mees on selline tüüne mees, kes saab enesele igasuguseid vigureid ja vempe lubada, aga kuna ta on lihtsalt nii cool – sest ta sõidab ikkagi Jaguariga, - siis tuleb ta tänu sellele justkui ühiskondlikule positsioonile igasugusest supist välja.
Kõik arvavad, et see on tibiauto, ent Mazda Miataga sõitis või ehk sõidab tänagi ringi arhitekt Vilen Künnapu, kelle teostest kerkib sõna otseses mõttes enim esile Eesti mõistes pilvelõhkuja – hotell Radisson. See on kõige parem hea ja odav sportkabriolett, mida maailm kunagi näinud on. Ning kõige populaarsem ka.
Chevrolet Camaro koht Ameerika kultuuris paikneb Pontiacidest jt muskelautodest madalamal, kuna see oli alati äärmiselt soodsalt saadaval ega kujunenud samas ka nii trendikaks kui Ford Mustang. Selle tähelend leidis aset varjus ning sellistega liikusid ringi peamiselt nö. pahad poisid. Ning eks liiguvad tänagi need, kes end pahad poisid avavad olevat.
Viimaks on maailmas suur seltskond vanemaid mehi, kes sõidavad mitte vanade, ent mitte ka päris uute Chevrolet Corvette’idega ringi, kihutades raugaea eest tuli takus horisondi poole, põgenedes seljavalude ning kusepidamatuse eest. Sportautod ongi tegelikult neile pensionäridele loodud. Noored on nende sadade hobuste taltsutamiseks liialt uljad ja riskialtid. Vanemad ning väärikamad inimesed on just see klikk, kel kõlbab end Corvette’iga veel enne Liiva Annusega kätlemist hingelt põlema läita. Neile ei tasu viltu vaadata.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!