Külaskäik: Eesti kõige uuem keretöökoda, kuhu võid ka hobiautoga minna

 (11)

Sel kevadel avati Tallinna külje all Läike teel keretöökoda, mida vähemalt mõnda aega saab nimetada Eesti kõige uuemaks. Üks moodsamaid Baltimaades on see kindlasti: mitte üleliia suurele pinnale on kompaktselt mahutatud kõik auto keretöödeks vajalik. Lisaks uuematele autodele tehakse siin – kui aega on – korda ka hobiautosid, kirjutab Accelerista.com.

Sellist autot, mis oma eluajal keretöid ei vajaks, pole tõenäoliselt olemas. Isegi muuseumieksponaatidele tuleb aeg-ajalt värskendust teha. Muidugi on neid autoomanikke, kes soetavad sõiduki ning kasutavad seda nii kaua ,kuni enam ei viitsi, ja müüvad siis maha. Et järgmine omanik saaks vajadusel keretöid teha.

Eesti hetkel kõige uuem keretöökoda, pigem isegi keretööde maja asub Tallinna külje all Läike teel. Selle ehitas Viking Motors ja sisustas Benefit. Kasutusel on kõige moodsam keretöödeks vajalik tehnika, mis võimaldab kuu jooksul korda teha umbes 150 sõiduautot.

Uues keretöökojas tehakse kõiki töid, mis autokerega seonduvad: mõlkide sirgestamisest kogu kooriku värvimise ja poleerimiseni.

Millal on õige aeg isetegemisest loobuda?

Ehkki peamine fookus on uues keretööde majas Opeli, Peugeot, Kia ja Cadillaci sõiduautodel, ei aeta ukselt ära ühtegi autoomanikku – ka hobiautole võib siin proffide käe all uue elu anda.

Ja uskuge, see on suur asi, sest suur osa harrastajatest ei taha oma “kallikesele” ise suuremaid töid teha, see oleks nagu ise oma hammaste parandamine…

Seotud lood:

Veel paarkümmend aastat tagasi peeti normaalseks, et iga autoomanik ise oma Plekk-Liisut pahteldas ja värvis ja kui vaja, siis uue keretükigi kokku keevitas.

Ehkki tänapäevalgi on osavaid ja oskajaid autohulle, kes oma klassikute või hobiautode kallal kuid nokitsevad, tunneb profi ära sellest, et ta teab, kuhu tõmmata piir ja pöörduda spetsialiseerunud töökoja meistrite poole.

Oleme varasemalt kirjutanud ühest legendaarse Porsche 911T saamisloost – selle auto puhul otsustas omanik, et tellib olulisemad tööd asjatundjatelt.

Veli uuriski, millal peaks hobiautoga piiri vahele tõmbama ja proffidelt abi küsima: uue keretöökoja sisseseade, tehnika valiku ja installeerimise eest vastutav Neil-Peeter Sarevet ja maja juht Kalman Kardaš soovitavad põhja haljakstegemisega piirduda:

“Kahjuks või õnneks on tänapäevased autode juures kasutatavad tehnoloogiad arenenud sinnamaale, et ise ei peaks käepäraste vahenditega kõiki töid iga hinna eest teha üritama,” nentis Sarevet.

Kardaš lisas, et ilmselt on isetegemisest lõpuks alles vaid rõõm, või siis kurvastus mõttetu ajakulu ning sõiduki tuksi keeramise eest: “Professionaalsusel ei ole hinnasilti küljes, hingerahu ja rõõm korras autost pealekauba.” Läike tee majast saab loomulikult kaasa ka garantii tehtud töödele.

Vaata videost, milline uus maja seestpoolt välja näeb ning mida kõike seal teha saab.