Kuigi vee põlema süütamine on teadlastel tegelikult isegi õnnestunud, siis automootorites kavatsetakse vett siiski hoopis peenemalt kasutada. Skeptikud ei usu, et sellest mingit tolku oleks, ent asjaga tegelevad optimistid näevad vee ja bensiini omalaadse segu põletamisel kütuse kokkuhoidu tervelt 50 %.

Kuidas see asi siis käib? Nimelt lagundatakse vesi ehi H2O elektrolüüsi abil vesinikuks ja hapnikuks. Mõlemad elemendid juhitakse seejärel koos bensiiniga silindritesse, kus need tavapärasel viisil ära põletatakse. Ja sealt peakski tulema naftakütuse kokkuhoid, rohkem energiat ning vähem õhusaastet ja tahmamist.

Energiat tekib isegi nii palju, et osa sellest jääb üle ning suunatakse elektrolüüsiga uut vett lõhustama: 2H2O’st saab 2H2 ning O2. Taolise tehnoloogiaga varustatud prototüüpautosid on maailmas mitmeid. Nagu ikka, on kõik suurettevõtete initsiatiivi taga. Kui need asjas kunagi majanduslikku kasu leiavad, läheb veega autode käitamise tehnoloogia kindlapeale masstootmisse.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!