Kuidas sai Datsun Cherryst Nissan Pulsar


Kuidas sai Datsun Cherryst Nissan Pulsar
Nissan

Eelmisel aasta lõpus jõudis Eesti turule tuliuus Nissan Pulsar. Selle avar salong, mõistlik kontseptsioon, mis pakendatud küllaltki konservatiivsesse kesta ning praktiline ja rikkalik lisavarustus tõi juba saabudes sellele mudelile autoajakirjanike poolt Eesti Aasta Auto 2015 aasta võistlusel teise koha. Kusjuures esikohast jäi puudu vaid üks punkt!

Nii kõrge hinnang tuli kindlasti paljudele üllatusena, sest paljude jaoks oli Nissan Pulsari nimi tundmatu. Autoajakirjanike ja fännide jaoks on Pulsari nimi aga hästi tuntud, sest selle automudeli ajalugu ulatub aastakümnete taha.

Kui alustada mitte päris algusest, siis esimene Nissan Pulsar nägi ilmavalgust juba aastal 1978. See oli aeg, kui meie siin Eestis raudse eesriide taga elades saime vaid Lääne autodest unistada ja paremad meist ka Soome televisioonist suud vesistades mõnd autoreklaami vaadata.

Esimene Nissan Pulsar küll siia maailmanurka ei jõudnudki. Peamiselt oli see suunatud nii Aasia, Lõuna-Aafrika kui Austraalia turule. Põnevaks muudab aga Pulsari fakt, et see vahetas välja Datsun Cherry. Selle sama, millest vaid veidi rohkem kui kümme aastat hiljem sai Eestis üks ihaldusväärsematest autodest. See oli ajal, kui juba sai Soomest autosid tuua. Peamiseks eeliseks eksport Moskvitšide ning LADAde ees, mida Soomes üles osteti ja Liitu tagasi toodi, oli loomulikult kvaliteet, lisaks ka mugavus ja avarus.

Inimesed, kes kaheksakümnendate lõpus lääne auto maitse suhu said, enam vene autotööstuse toodangu juurde vabatahtlikult ei läinud. Vanad Datsun Cherryd, mis Eesti teedel ringi sõitsid, ei olnud aga esimeses nooruses, nii et õige pea hakkasid inimesed alternatiive otsima.

Mida vabamaks elu Eestis läks, seda rohkem ka valikuid tekkis. Üks nüanss, mis tekitas veidi segadust, oli see, et uuemaid ja korralikumaid autosid Datsuni kaubamärgi alt ei müüdud. See on ka põhjus, miks Datsuni kaubamärgil on praegugi Eestis ärateenimatult veidi imelik mekk juures. Nimelt kasutas Nissan Motor Company kaheksakümnendate alguseni nii Nissani kui ka Datsuni kaubamärki. See tekitas aga tarbijates segadust, nii et alates 1984. aastast ühtlustati kaubamärki ning kõik autod, mida müüdi Jaapanist välja kandsid alates sellest aastast Nissani kaubamärki.

Samal aastal, kui Eestist sai iseseisev riik, tuli turule oma aja kohta moodsa ümara disainiga päikseline Nissan Sunny. See pakkus silmailu ning püüdis teiste siin ringivuravate autode seas kindlalt pilku. Sunny teeneks võib pidada seda, et tema kompromissitu kvaliteet kinnistas Nissani kaubamärgi Eesti inimeste ajju usaldusväärse ja kvaliteetse automargina.

Õige pea sai Nissan Sunnyst üks populaarsemaid lääne autosid Eesti teedel. Vabariigi algusaastatel toodi neid Soomest ja Saksamaalt põhiliselt pruugitud kujul, kuid rahva armastuse võitsid nad nii oma mõistliku hinna kui praktilisuse poolest. Populaarsed olid nii sedaankerega neljaukselised Sunnyd kui ka kolme- ja viieukselised luukpärad. Noortele meestele meeldis Sunny madal müratase, mis lasi nautida muusikat ka kruusateel sõites, ning kõneainet pakkusid mõnede Sunnyde eksootilised lisad nagu automaatkast ning elektroonilised aknatõstukid isegi tagaistmetel.

1995. aasta viis Nissan läbi mudelite värskenduse. Sellega seoses sai kõikjal Euroopas Sunnyst Almera. Mudelivalik oli Almeral sama mis Sunnyl: sedaankerest kolme- ja viieukseliste luukpäradeni. Lisaks ajastutruult moodsale välimusele võitis keskklassile suunatud Almera uudsete mootorite ning turvavarustusega paljude eestimaalaste südamed.

Tõeliseks hitiks kujunes aga Almera uue sajandi alguses, kui nägi ilmavalgust uus Almera mudel. Seda autot iseloomustasid nii pikad kaarjad jooned kui ka laiemad esituled. Tänu uudsele disainilahendusele oli muutunud avaramaks ka Almera salong. See oli praktiline auto praktilisust hindavale inimesele. Just praktilisus oli ka see, mis tegi Almerast populaarse sõiduki kõikjal maailmas.

2003. aastal viidi läbi Almera uuendus, tänu millele sai ta endale uue moodsa armatuurlaua, uudse ergonoomilise rooli ja moodsad ruumilised tuled. See auto meeldis eestimaalastele väga, nii et sellest sai just nagu omaaegne Cherrygi tõeline rahva auto.

Almerate müük lõppes aastal 2006. Vahepeal tegi Nissan veidi suuremaid ja teistsuguseid autosid, nagu Qashqai ja Juke, mis samuti paljude eestlaste südamed võitsid. Kuid nüüd on Nissan tagasi moodsa keskklassi autoga nendele eestlastele, kes soovivad moodsat ja vastupidavata autot, mis oleks ökonoomne, mugav, mahukas ja töökindel. Autot, mis oleks midagi täiesti uut, kuid milles oleks ikkagi midagi tuttavat. See ongi Nissan Pulsar — uus keskklassi pereauto, mis koondab endasse moodsas pakendis Cherry, Sunny ja Almera parimaid omadusi.

Kõlab uskumatult? Aga ei ole! Vaata ise www.nissan.ee.