Kuidas Lotus Exige’ist kiirelt elektriauto saab

 (7)
Kuidas Lotus Exige’ist kiirelt elektriauto saab
Pildil Lotus ExigeTri-Fuel---

Briti tuuleenergiafirma Ecotricity tellimusel on kohe-kohe valmis saamas täiselektriline Lotus Exige, mis jõuab sajani nelja sekundiga ning liigub kuni 225 km/h. Seni saab vaadata auto arendust tutvustavat videoklippi.

Lotus Exige’ist kampaania korras elektril kihutavat sportautot ehitama ei suunatud mingeid soss-seppi, vaid komplekteeriti aukartust äratava kogemuste pagasiga kuueliikmeline seltskond, mille liikmed on varemalt töötanud Corvette ZR1, GMC „Tagasi tulevikku“ DeLoreani, Jaguar XJR15, Lotus Elani ja McLaren F1 kallal. Igaüks neist on värvatud ka ühe tuntud rallitiimi juures ning veetnud mõne aja oma elust ka varem Lotuses töötades.

Soliidne seltskond värvati selleks, et Ecotricity saaks hea turundusargumendi oma tuuleenergiafarmidele, justkui saaks see elektri-Exige hakkama vaid nende toodetava energiaga. Tegelikkuses pole vahet, millisesse ja kust voolu saavasse pistikusse selle Lotuse juhe topitakse, asja moraal on lihtsalt selles, et tuuleenergiast elektri tootmine ei koorma keskkonda.

Senise seitsme kuuga on projekti arenduseks kuulutatud 200.000.- naelsterlingit. Kõigepealt soetati eBayst kasutatud Exige, võeti see lahti, pikendati telgede vahe 9 cm võrra. Elektrimootorid osteti USAst, liitiumioonakud Koreast.

Üks ettevõtmise lisaeesmärke on ka näidata, kui lihtsalt ja kiirelt saab väiksemate tootjate ning kompaktsete meeskondade jõul ühest seeriaautost täiselektriline, kiire ja sportlik isend. Elektriauto mootoreis pole kuluvaid ja liikuvaid osi nagu sisepõlemismootorites ning seega ei ole neid ka vaja pidevalt hooldada, vahetada õli jne.

Videoklipis visatakse kivi ka Top Geari kapsaaeda, kuna nemad väitsid, et tulevik one vesinikutehnoloogia päraslt. Küllap vaatame juba üsna lähedases tulevikus siiski oma elektriliste sportautodega ringi vurades möödunud sisepõlemismootorite ajastu peale sama nostalgiaga nagu praegu kunagi kõikjal tossanud aurumasinate suunas.