Seda enam, et seaduses laiutab veel endiselt elektritõukerataste kohal hall ala (mujal Euroopas on hakatud tõukekaga liiklemist tasapisi reguleerima). Ilmselt on muidugi üksnes ajaküsimus, millal vastavad juhtnöörid ka Eesti liikluseeskirjadesse puust ja punaseks kirja saavad, kirjutab Photopointi ajaveeb.

Seniks tuleb kinni pidada üldisest liiklusseadusest, elektri abil liikuva tõukeratta enda kasutus- ja ohutusjuhendist ning loomulikult ka elementaarsest liiklusviisakusest, mis algab eelkõige üksteise märkamisest.

Rasked vigastused on kerged juhtuma ka tavalise tõukerattaga kokku põrgates. Kujutage siis veel ette, mis juhtub kuni 45 km/h vurava elektrilise tõukerattaga kokkupõrkel. Nagu aimata võib, midagi eriti ilusat sealt oodata ei ole.

Kiiver pähe!

Lihtne öelda, raske teha? Nii see paraku tundub olema. Kuigi seadus kiivrikandmist elektritõukeratastega liigeldes ette ei näe, tasuks seda ikkagi teha. Sest jah, kiiver võib sellistel kiirustel liikudes kinkida Sulle kassi üheksa elu. Veendu ka selles, et see oleks mõõtmetelt täpselt paras ning korralikult kinnitatud.

Pane jalga kinnised jalanõud

See lihtne nipp hoiab nii mõnegi õnnetuse eemale. Lahtised plätud jäägu rannaliival uisutamiseks ja crocs’id aiamaal ringi lohverdamiseks. Tõuksi otsa astu kossiga, mis sul raudkindlalt jalas püsib, sest pole midagi ohtlikumat kui sõidu ajal jalast libisev jalanõu. Samuti peavad olema jalavarjude paelad korralikult ning turvaliselt kinnitatud.

Ole tähelepanelik

Kõige viimane ja olulisem nõuanne on muidugi olla kaasliiklejate suhtes tähelepanelik. Seetõttu ära tegele ka samal ajal oma nutiseadmetes Instagrami, Redditi või kohalike uudisteportaalide scroll'imisega.

(Eelista võimalusel tõuksi, mis näitab Sulle ekraanilt sõidukiirust, et ei peaks seda nutirakendusest tegema.)

Loe enne tõukekaga liiklusesse tormamist läbi kindlasti konkreetse mudeli kasutus- ja ohutusjuhend ehk õpi tundma oma veduri iseärasusi.

Seda kõike silmas pidades on elektriline tõukeratas ilmselt üks ohutumaid liiklusvahendeid, mis aastal 2020 üldse eksisteerib.