Kuidas autotootjad oma prototüüpe maskeerivad?
Iga autotootja soovib pakkuda võimalikult ihaldusväärset ja hästi töötavat ning unikaalset disaini. Kui aga mõtted ja ideed juba mudeli arendamise algfaasis konkurentidele ja automeediasse lekivad, kaotab edasine pingutamine igasuguse mõtte. Ometi veeretatakse oma katseautosid südamerahuga kõikjal planeedil erinevates kliimavöötmetes ja teetingimustes ringi.
„Prototüüpe olema alati varjanud,“ rääkis General Motorsi automaskeeringu ekspert Lionel Perkins Wired’ile. „Kuid digitaalne fotograafia ja veebimeeida on asja päris keeruliseks ja hullumeelseks teinud.“ Aga, nagu näha, on kamuflaaž siiski võimalik. Lihtsalt varasemast keerulisem ja tüütum.
Kõigepealt selgitab Perkins välja kõik uue mudeli kõige iseloomulikumad jooned ning asub neid siis hoolikalt peitma. Kerejooni ilmsiks toovad vormid kaetakse mati värviga, mis peegeldusi ei produtseeri, bamperid ehitatakse pikemaks, piilarite paigutust hägustatakse teipidega jne. „Kõik oma saladusi ma teile ka välja lobiseda ei saa,“ naljatleb Perkins.
Põhja-Dakota ülikooli neuroteadur Mark Brady lisas, et ruumi autode maskeerimisel on veel kõvasti. „Tuleks toetuda looduses kasutatavale praktikale. Loomad, roomajad ja putukad oskavad oma kolmemõõtmelisi kehasid suurepäraste mustritega kattes peaaegu aimamatuteks muuta.“
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!