Kaasaegne auto on täis kõikmõeldavat lisavarustust. Enamus varustusest on vajalik ja kasulik, osa on lihtsalt põnev tilu-lilu. Mõni funktsioon on segav, teine kasutu ning tihti ei saa üle ega ümber küsimusest, kas seda kõike on ikka autodesse vaja – vähemalt kaudselt maksab tarbija kogu selle lõbu ju kinni.

Hiljuti proovisõidus olnud nooblist linnamaasturist leidsin aga nupu, millel on potentsiaali võita võistlus “kõige mõttetum nupp autos”.

ASC ei olegi veojõukontroll vaid…

Auto roolisambast vasakul armatuurlaual on nupp tähekombinatsiooniga ASC. Need kolm tähte tunduvad esmapilgul päris olulistena, sest ASC tähendab näiteks Baieri autotehase toodangu puhul veojõukontrolli.

Ei maksa end aga eksitada lasta, sest see nupp on hoopiski “Active Sound Control”! Ja olgu siis etteruttavalt öeldud, et selle saatuseks on pärast esimese elevuse möödumist jääda alatiseks väljalülitatud asendisse.

Ei saa muidugi välistada, et auto omanik pressib nimetatud noobelsõidukis ASC nuppu üksnes seepärast, et kaassõitjatele demonstreerida kui mõttetu üks funktsioon olla võib.

Mida meeletut see nupp siis teeb?

Kui ASC nupp sisse lülitada, kostub sõiduki kõlaritest suurema töömahuga mootori hääle imitatsiooni. Ilmselt on üritatud matkida V6 mootori häält. Tulemus on kahjuks on armetumast armetu: kabiini jõuab (vaikne) jõuetu põrin, mis kõlab, nagu vaataks keegi nutitelefonist kiirendusvõistluse videot.

Sõitja, kes enne mind autot testis, oli ilmselt nuppude näppimise käigus ASC sisselülitatud asendisse jätnud: esimesel kiirendusel kostunud põrinataust ehmatas mind kaameks – kas miski on rikkis? Rattalaager on vist läbi? Miski käib kusagilt vastu?

Seda segasem, et nimetatud noobelmaasturil on variaatorkast (CVT) ent ASC heli matkib püüdlikult ka kõiki käiguvahetusi.