Kolmandik vastanutest arvas, et nende järgmine sõiduk on hübriid- või elektriauto. Samas toodi välja, et selliste autode soetamist täna takistab siiski kõrge hind, piiratud läbitav vahemaa ning puudulik infrastruktuur.

"Kliimamuutus on globaalne probleem, mis võib meid lähiaastakümnetel kaudselt või otseselt mõjutada. Üks võimalus, kuidas igaüks meist saab puhtama keskkonna nimel tegutseda, on valida loodussõbralikum transport," ütles Swedbank Liisingu juhatuse liige Heli Silluta. Tema sõnul näitab statistika, et Eestis on kõige rohkem 10-aastaseid või vanemaid autosid, millest omakorda kolmandikul on vanemat tüüpi diiselmootor, mis kipub keskkonda rohkem saastama.

Samas tõdeb Silluta, et huvi keskkonnasõbralike autode vastu on selgelt kasvamas. "Kui oma praeguse auto valimisel pidas keskkonnasõbralikkust oluliseks faktoriks vaid 4% vastanutest, siis lausa 25% küsitletutest arvas, et ostab oma järgmiseks autoks hübriidmootoriga sõiduki ja 8% näeb ennast tulevikus elektriauto omanikuna," ütles ta.

Valdav enamus vastanutest (69%) leidis, et keskkonda vähem kahjustavate autode ostmisel on takistuseks liiga kõrge hind, piiratud läbitav vahemaa (48%) ning puudulik infrastruktuur (25%). "Uuringu kohaselt on kolm peamist tegurit, mis motiveeriks autoomanikke valima uut ja keskkonnasõbralikumat autot: soodsamad finantseerimistingimused (45%), taskukohasem hind (42%), ning soodsamad käituskulud (26%). 18% vastanutest on valmis ostma keskkonnasõbralikumat autot ainult keskkonnaga seotud põhjustel," sõnas Silluta.

Silluta usub, et erinevate soodustuste tekkimisel kasvab huvi keskkonnasõbralike autode vastu veelgi, mis aitab pikemas perspektiivis kaasa Eesti autopargi uuenemisele. Tema sõnul pakub ka Swedbank paremaid liisitingimusi autodele, mille süsihappegaasiheide on 95 g/km või vähem.

Küsitluse viis käesoleva aasta aprillis Swedbanki tellimusel läbi uurimisfirma Spinter. Veebis küsitleti Eesti 1007 elanikku vanuses 18–75.