Kõlakas: sportautotootja Wiesmann tõuseb fööniksina tuhast

 (3)

Sportautode turul on läbi aegade olnud põnevaid väiketegijaid. Wiesmann on, olenemata oma väiksusest, kirjutanud end autoajalukku suhteliselt suurte ja säravate tähtedega. 2014. aastal läks ettevõte pankrotti, nüüd aga puhuvad soojemad tuuled: vennad-miljonärid Sahir ja Rohen Berry on lubanud Wiesmanni fööniksina tuhast tõsta.

Vahendab Accelerista

Väikesi sportautotootjaid on maailm näinud lugematul hulgal. On neid “rätsepaid”, kes valmistanud vaid ühe auto ja seejärel ajalukku kadunud; ja neid, kes on suutnud mõnda aega rivis püsida. Wiesmann suutis teha ajalugu, püsides turul ligi veerandsada aastat, 20 aastat autosid tootes.

LEGENDI SÜND Wiesmanni legend räägib, et idee sündis 1985. aastal Esseni autonäitusel, kus vennad Wiesmannid jõudsid otsusele, et “peavoolu” sportautodele vastukaaluks tuleb hakata ehitama “päris” sportautosid, mis on inspireeritud ajaloost ja kannavad unikaalsuse pitserit.

1988. aastal käivitasidki inseneriharidusega Martin ja majandusharidusega Friedhelm Saksamaal Dülmenis oma firma Wiesmann Auto Sport GmbH & Co. Firma sloganiks sai lennukas “Manufaktur Der Individualisten” (individualistide tehas). Wiesmanni logol troonis geko, sest “Wiesmanni autod silkavad teel sama kindlalt ja kiiresti, kui ronib geko mööda seina”.

Seotud lood:

Wiesmanni edu võtmeks sai BMW vastupidava tehnika ja retroilmelise disainijoone sulam. Sportautode välisilmes oli palju sellist, mis meenutas brittide 50ndate-60ndate kuldajastut, aga platvormid, kerekonstruktsioon ja jõuallikad olid tolle ajaga võrreldes puhas kosmos.

Loe artiklit edasi siit (klõpsti)