Võrreldes mullusega langes müük 24,5%. Edetabeli tipus muutusi ei ole: esikohal on Toyota, järgnevad Škoda ja Renault. Aga raskem on kindlasti veel ees, kirjutab Accelerista.com.

Märtsis müüdi Eestis 1685 uut sõiduautot, mis jäi 2019. aasta märtsikuu tulemusele alla 548 autoga. Esimese kolme kuuga kokku on tänavu tarbijatele üle antud 5647 uut sõiduautot, eelmise aasta I kvartali müügitulemustele jääb see alla 8,5% võrra. Kokkuvõttes ei olegi kõige hullem, arvestades erakorralisi olusid.

AMTELi tegevjuhi Arno Sillati sõnul oli tänavune märts veel enam-vähem tänu sellele, et täideti varasemaid tellimusi, aga olukord võib muutuda:

“Eesti uute autode müük hoidis märtsis tellimuste täitmise abil veel “nina vee peal”, kuid inimeste piiratud liikumine ja loomulikult osa majandussektorite sattumine tõsise surve alla sunnivad lähimate kuude prognoose allapoole tooma.”

Sillat lisab, et sõiduautod on pandeemia ajal üks olulisemaid lülisid liikuvuse säilitamisel ning kiidab ettevõtteid, mis on kohandanud oma tegevuse vastavalt ümber.

“Positiivse poole pealt tooksin välja elektriautode müügi tuntava tõusu eelmise aastaga võrreldes. Arvestades üldise müügi vähenemist, on osakaal veelgi suurem.“ Märtsis müüdi 22 uut elektriautot.

Elektriautode osakonnas saame suure tõenäosusega edaspidigi raporteerida suurepärastest tulemustest, sest tõeks saavad KIKi toetusega soetatud tehingud.

Pargimaasturite trend ei murdu

Eesti autoostjate pargimaasturilembus ei näita vaibumise märke ka pandeemia ajal: pea ⅓ kõigist müüdud autodest ehk 32,5% moodustasid keskklassi maasturid (varasematel kuudel on ostetud väike-keskklassi džiipe). 21,6% olidki väike-keskklassi sõiduautod.

Hübriidajamiga autode müük oli märtsis samuti tubli, anti üle 277 hübriidi ja pistikuhübriidi, e-autosid, nagu öeldud, 22 ja CNG-gaasiautosid 79.

Toyota läheb üksinda ees

Ei teagi, kas soomlased on eestlastest eeskuju võtnud või vastupidi, aga kummaski riigis on automüügi sõltumatu nr. 1 liider jaapanlaste Toyota. Ka edukaim mudel on sama: Corolla.

Märtsis müüdi 334 Toyotat, järgnesid Škoda 212 ja Renault 160 müüdud autoga. Neljandal kohal on KIA 117 ühikuga ja kannul VW, mis müüs märtsis 2 autot Kiast vähem. Kolme kuu lõikes on nende kahe vahe siiski 33 autot.

Põnev on seis noobelautode sektoris: kui veebruaris murdis esikümnesse Audi 47 autoga, siis nüüd on 3 kuu “topis” 10.-11. kohta Daciaga jagamas Mercedes 157 müüdud ühikuga. Kolme kuu kokkuvõttes on omaette kõrgustesse aga läinud Toyota, mis on müünud üle tuhande (1132) auto. Teisel kohal Škoda 758 ühikuga.