Kiirendus nullist kolmesaja kilomeetrini tunnis vaid 14,5 sekundiga on tõeliselt kineetiline sündmus. Väga vali, nägemine nagu tunnelis, pissihäda tunne, ühel hetkel Rootsi maastik vaid on siin, järgmisel hetkel oled juba kaugel eemal. Wall Street Journali ajakirjanik sattus Rootsi superautost ülimasse vaimustusse.

Koenigsegg Agera R, mille väljatöötajaks on erakordne mees nimega Christian von Koenigsegg (41), põrmustas eelmisel aastal Guinnessi rekordi, kiirendades nullist kolmesaja kilomeetrini tunnis ja pidurdades tagasi nulli vaid 21,19 sekundiga. See sama auto, mida ajakirjanik nüüd oma käega proovida sai. Mulje, mis Koenigseggiga kihutamisest jääb, on nagu ameerika mägedel sõidaks, ainult et see toimub peegelsiledal maanteel.

Agera R, makstes 2,5 miljonit dollarit tükk, omab 1000 kuni 1140 hobujõudu, sõltuvalt kütusest, ja võiks teoreetiliselt saavutada kiiruseks isegi 440 kilomeetrit tunnis, juhul muidugi, kui kuskil planeedil leiduks piisavalt sirget teelõiku. Rootsis on firma käsutuses lennukite stardirada, kus ajakirjanik ise suutis 306 km/h välja pigistada. Pidurdamine vajas seejärel vaid seitset sekundit, mille jooksul tekkis tunne nagu püksid libiseks rebadele.

Vahepeal levisid kartused, et sportautode tootja Koenigsegg võiks olla ka rahalistes raskustes, ka omanik ise nendib, et ajad võiks olla paremad. Euroopa turg kukkus nagu planeedi pealt üldse ära. Aastase käibega kümme miljonit eurot, mille jooksul ehitatakse vaid 12 kuni 15 autot, on firma eesmärgid küll palju madalamal kui mõnel teisel tootjal. Koenigsegg ise kinnitas ajakirjanikule, et rikkust ta ka taga ei aja.

Wall Street Journali ajakirjanikule oli see juba teine külaskäik Koenigseggi tehasesse, kuigi 1990. aastatel tundus talle veel, et tollal noor Koenigsegg üritas teda autos surma kihutada. 1994. aastal rajatud firma palgal on praegu 52 inimest, kes rabelevad päevad läbi, et naljakatele inimestele imeautosid kokku panna.

Parajasti on liini peal mustasõstravärvi Agera R, mille tellijaks on keegi rahamees Shanghaist. Ja firma nutab siiani, et ameeriklased Martha Stewarti vangi panid. Rootsi riik küll võttis otsuseks, et tavapärast autotootmist enam ei upitata, kui Saabi päästma ei hakatud, aga keskkonnasõbralikuma autotootmise eelistamine on Koenigseggile vaid meelepärane. "Sellise auto ehitamine on paras füüsikaseaduste eiramine," väideti tehases.

Kuid heli. Tundub, nagu seda autot juhtides vajaks kõrvad kondoome.

Tahad kohe osta? Praegu võiks sul isegi vedada, nädal tagasi, kui ajakirjanik nende autot proovis, oli mitu autot nende laos seismas, sest USA oli seadnud nende autodele lisatingimusi ja müük seetõttu takerdus.