Me muigasime ja teiselt poolt imetlesime teda kui tüüpilist kaheksakümnendate naistemeest ja fakt, et ta sõitis 635 CSiga lisas asjale müstikat.“ Nii meenutab blogis www.carlustblog.com üks ameeriklane oma õpetajat.

Genfis 1976. aastal esitletud 600- seeria BMW, mudel E24 on üsna ilmselt Baieri autotootjate vastus Stuttgartis 1971. aastal ilmavalgust näinud autole Mercedes-Benz SL, mudelile 107. Seda hainina-bemmi on kutsutud ka Baieri Ferrariks ja Porscheks. E24 eelkäija oli mudel E9, 2800/3,0 CS. Paljud peavad just seda kõige ilusamaks kupeebemmiks. Teiselt poolt järeltulijat, alles 2004. aastal müüki tulnud E63 ei hinnata eelkäija vääriliseks. Aga iga auto omas ajas ja ilu on vaid vaataja silmis.

600 seeria kujustati BMW disainijuhi Paul Bracqi käe all. Enne BMW teenistusse asumist töötas Bracq 20. sajandi kuuekümnendatel Daimler Benzi heaks ning osales oma Sindelfingeni stuudios Mercedes-Benz SL „Pagode“, 220 S Coupe, tippmudeli 600 ja mitmete teiste autode loomises. Peale BMWde voolimist siirdus ta Peugeot‘ sisekujundusi tegema.

Kõigepealt toodi välja karburaatormootoriga 630 CS, millel oli eelkäijaga sama mootor. Seejärel 3,3 liitrise sissepritsemootoriga versioon, siis sai auto ka 2,8 liitrise mootori. 1978. aastal esitleti BMW 635 CSi ja 1983. aastal Frakfurt Motor Show’l BMW M6. Viimane oli võimsaim, arendades 286 hobujõudu, auto kiirus küündis 250 km/h, nullist kahesajani jõudis auto 30 sekundiga ja tegi ära Mercedes-Benz 500 SECile. Ajakiri Car and Driver testis 1987. aastal USAs autot ja sai nullist sajani tulemuseks 6,1 sekundit. Auto oli kallim kui Porsche S. USA turu jaoks valmistati ka luksversiooni L.

Alguses tehti keresid Karmannis, kuid mõne aja pärast koliti BMW katuse alla tagasi. Auto oli oma aja kohta elektroonikat täis, see kontrollis mootorit ja käigukasti. Kokku toodeti esimest „kuuendat“ üle 80 tuhande.

Kupeebemm tõestas end kiiresti mootorispordis, võites kolmel korral Euroopa turismiautode sarja ning ka Saksa rahvusliku tiitli aastal 1983. Võidusõiduautol ei olnud võimsusest puudu. 3,5 liitrise kuuesilindrilisel mootori võimsus küündis 380 hobujõuni, mis andis võimaluse lüüa 12 silindrilise turbomootoriga konkurente.

Ilusat kuuendat otsides sattus Delfi Forte 300-seeria BMW E21 entusiasti Peep „Nuga“ Binsoli soovitusel leheküljele www.bmwclassic.ee. See on internetilehekülg, mis koondab vanade BMWde huvilisi, tutvutakse üksteise korralike vanade bemmidega, vahetatakse aktiivselt teadmisi, korraldatakse üritusi. Veiko Simsalule on mees, kellele „kuuene oli ammune unistus“. Tal on väga korralik must 1983. aasta 635 CSi. Saksast pärit auto on aastatel 2007-2010 eeskujulikult taastatud, muudetud on vaid uksepolstrite ja istmete nahka, kuid mitte odavamaks.
Auto leidmiseks jälgis Simsalu müügikuulutusi nii Eesti kui ka Saksas ligi aasta. Seejärel valis 2007. aasta hilissügisel Mobilest auto välja ja lasi treileriga Eestisse tuua. Hetkel tegeleb ta 1938. aasta BMW 320 taastamisega. Auto leidis ta tänu heale juhusele Saaremaalt.

Ja lõpuks veel ühe USA blogija meenutused: „Mul oli teemantmust 635 aastast 1986, sõitsin sellega seitse aastat. Ajad on muutunud, kuid kunagi ei saa olema nii ilusat, mugavat ja nii korralikku autot. Ma sõitsin sellega Californias Willow Springsi koolitusrajal mitmeid kordi, ta ei ole nii kiire kui M seeria autod, kuid igast küljest korralik auto, kindel nii 120 miilisel nagu ka 50 miilisel tunnikiirusel.“

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!