"Täiendav info liiklusõnnetuste käigu kohta võimaldab täpsustada nende tekkepõhjuseid," selgitas Ernits. "Tänaseni lähtutakse liiklusõnnetuse toimumise ajal valitsenud olukorra hindamisel peamiselt spetsialistide arvamustest. Samas on spetsialisti arvamus tuletuslik ning seetõttu võib ka hinnang liiklusõnnetsue ajal valitsenud olukorrale natuke ebatäpne olla."

"Ebatäpsus tuleb kasvõi sellest, et spetsialistid (näiteks politseiametnikud) jõuavad sündmuskohale teatava viitega ja sündmuskohal valitsenud olud (näiteks tee sidestus) ei pruugi enam samad olla mis liiklusõnnetuse ajal."

"Ka osalejate liiklusõnnetuse eelse tegevuse kohta täna objektiivne info puudub. Ehk see põhineb osapoolte või tunnistajate ütlustel ning kaudsetel liiklusohutusalastel uuringutel. Mida täpsem info liiklusõnnetuste kohta on, seda efektiivsemalt saab ka liiklusohutuse alaseid meetmeid planeerida," on Ernits kindel.

Must kast hõlbustab tehiolude hindamist

"EDR seadme kasutamine liiklusõnnetuse järgselt selle tehiolude (teo või sündmuse objektiivsete asjaolude - toim.) hindamiseks ning osalenud isikute süülisuse määramiseks oleks kindlasti efektiivne ning mõistlik. Minu hinnangul lihtsustaks see tehiolude hindamist ja seeläbi ka menetlusprotsessi nii politseis, kohtus kui ka kindlustusandjate kahjukäsitluses. Samuti usun et seade vähendab vaidlusi liiklusõnnetuste tehiolude üle."

Isikuvabadusi ei piira

"Isikuvabaduse piiramist EDR seadme puhul ma ei näe. Kõigis EDR teemat käsitlevates uuringutes on andmete kaitse vajadust käsitletud ning leitud, et info kuritarvitamise riski on võimalik tõhusalt ennetada. USAs seade sisuliselt juba toimib ning märkimisväärseid probleeme täheldatud ei ole."

"Seade salvestab info vaid loetud sekundid enne ja peale liiklusõnnetust, mistõttu kedagi selle abil pikemalt jälgida ei saa. Piiravaks saab seadme olemasolu kindlasti neile, kes enda liiklusõnnetusele eelnevat või järgnevat käitumist mingil põhjusel varjata soovivad."

Eile tuli teade, et USAs muutub nn. mustade kastide autodesse paigaldamine juba juunist kohustuslikuks. "Sellise regulatsiooni vastuvõtmine juba nüüd tuleb mulle natuke üllatusena," rääkis Erik Ernits Fortele. "Ent sama asja rakendamist kaalutakse ka Euroopa komisjoni poolt," kinnitas ta.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!