1939. aasta jaanuaris võttis Keskmise Masinaehituse Rahvakomissariaadi alla kuuluv Autotööstuse Peajuhatus vastu otsuse Kommunistliku Noorsoointernatsionaali nimelises Moskva autotehases KIM alustada väikese litraažiga sõiduautode tootmisega.

Prototüübiks võeti algselt Inglise auto Ford Prefect, mis oli aga vananenud väljanägemisega ning seda asuti muutma.

Kõiki mootori ja šassiiga seotud projekteerimistöid juhtis NAMI (Autode ja Mootorite Tsentraalne Teaduslik Uurimisinstituut) konstruktorite grupp, mida juhtis Andrei Nikolajevitš Ostrovtsev, kellest 1939. aastal sai KIM peakonstruktor.

Kere projekteerimiseks korraldati konkurss, millel sai esikoha Gorki kunstniku ja konstruktori V. Brodski loodud mudel. Selle mudeli järgi koostati USA-s firmas BUDD kere joonised ja valmistati stantsimaatriksid. Edasine kere valmistamine tehti ülesandeks Gorki Autotehasele GAZ.

Stantsitoorikud, õõtshoovad ja raamid pidi tegema J. V. Stalini nimeline 1. Riiklik Autotehas ZiS. Kokku pidid sõiduki КИМ-10-50 tootmises osalema 42 ettevõtet. Uut toodangut kästi välja anda kuni 50 000 eksemplari aastas ja mahud pidi saavutatama väga lühikese ajaga.

Loe pikemat ülevaadet Acceleristast.