„See sündis araabia liivadel, aga võib minna ükskõik millisesse maailma paika. See on sõidu- ja ralliarmastuse vili,“ ütleb mudeli nimega SandRacer kohta Zarooq Motorsi juht Mohammed Al Qadi, keda nimetatakse ka liivaluidete vormelipiloodiks.

Masina loomisplaanidest teatati juba üle-eelmisel aastal, tänavu suvel peaks see aga prototüübina reaalsuseks saama. Auto on küll disainitud spetsiaalselt kõrbes kihutamiseks, ent see on ka tavalistel teedel liikumiseks igati seaduslik sõiduriist. Nagu Forbes kirjutab, peaks auto müüki jõudes praeguste offroad-masinate turul kerge tormi korraldama, ehkki esialgsed tootmismahud on plaanide järgi siiski mikroskoopilised ja masin ise hirmkallis.

BMW ja Range Rover kohtuvad Dakari ralliga

BBC Top Gear on autot kirjeldanud kui BMW X6, Range Rover Evoque ja Dakari ralli võidusõidumasina ristandit. Al Qadi lubab, et seeriatootmiseks läheb peatselt pärast suvist prototüübi esitlemist. Tänavu loodetakse ehitada kümme, järgmisel aastal poolsada ja ülejärgmisel aastal sada autot.

Al Qadi on põline mootorispordifänn ja Araabia Ühendemiraatide pealinnas Abu Dhabis asuva Yas Marina ringraja (sellel sõidetakse F1 võistluskalendris Abu Dhabi Grand Prix`d) üks endisi juhte. Zarooqi loomise idee torkaski talle pähe paar aastat tagasi üht rajal peetud F1 etappi vaadates.

Alguses oli plaan koos ettevõtte kaasjuhi Iannis Mardelliga lihtsalt uus kõrbes toimuv võistlussari luua, ent siis avastati, et selleks pole päris sobivat masinat ning leiti, et järelikult tuleb see ise ehitada.

Auto ehitamiseks võtsid Al Qadi ja Mardell kampa endise F1-piloodi Adrian Campose ja tema võidusõidumeeskonna Campos Racingi peainseneri Philippe Gautheroni. Pärast prototüübi esitlemist loodetakse, et investorid, kes masinat käega katsuda ja ihusilmaga näha saavad, otsustavad ettevõtmisele oma rahaõla alla panna.

Hind on krõbe kui kõrbekuumus

Piirkonnas on Al Qadi sõnul luksusliku offroad-masina vastu suur huvi ning aastast 2015, mil Zarooq loodi, on selle vastu mitmed potentsiaalsed ostjad huvi tundnud. Jõukamat sorti rahvas mõistagi, kuna SandRaceri hind on kõrge. Esimese seeria auto maksab tavaversioonis 350 000 dollarit ja see, kes tahab saada Dakari ralli eriversiooni, peab hinnale veel 100 000 dollarit lisama (see teeb vastavalt 328 000 ja 422 000 eurot).

Tehnilised andmed: torušassii, 500 hobujõudu, mass 1200 kg, 3,5l V6 vahejahutiga kaksikturbomootor, 5-käiguline järjestikune käigukast, tagarattavedu, klaasist ja süsinikkiust kere ja süsinikkiust sisustus, kaks istet.