Enamasti on peamine probleem autodes kasutatavate päikesepaneelidega see, et need toodavad liiga vähe võimsust, et sellest midagi reaalselt kasu oleks. Näiteks Toyota kasutas PHEV Priuse katusel päikesepaneeli, mis suutis toota 50 vatti võimsust. See oli piisav, et anda energiat kliimaseadme ventilaatoritele, kuid see oli ka kõik, vahendab Electrek.

Ka Ameerika Ühendriikide elektriautotootja Fisker pani oma "Karma" mudelile päikesepaneeli katusele ning kuigi paljud autoväljaanded väitsid rõõmsalt, et nüüd ongi valmis auto, mis saab oma toite katusel olevast päikesepaneelist, ei olnud see päriselt tõsi. Karma katusel olev päikesepaneel suutis tootab küll rohkem, kui Toyota paneel - 200 vatti - kuid ka see on siiski ilmselgelt liiga vähe, et autole reaalselt mingit energiat anda - auto ühepäevaseks kasutamiseks oleks paneel pidanud kuu aega ideaaltingimustes energiat koguma.

Siia kõrvale mahub veel terve hulk nimetuid või mitte väga tähelepanuväärseid masinaid, millel on päikesepaneele proovinud kõiksugu ülikoolide masinad, projektiautod ja võistlussõidukid.

Nüüd on aga ka Kia ja Hyundai autodele päikesepaneele arendama hakanud - korraga arendatakse kolme süsteemi: üht saaks kasutada sisepõlemismootoriga autodel, teist hübriididel ning kolmandat täiselektrilistel sõidukitel. Samas tasub ka Hyundai ja Kia lahenduse suhtes jääda võrdlemisi skeptiliseks - pressiteade viitab justkui oleks paneeli võimsuseks 100 vatti.

Sisepõlemismootoriga masinates kasutatavad päikesepaneelid oleks läbipaistvad ning pakuvat seega head võimalust panoraamkatuste tegemiseks.

"Tulevikus tahame oma autodesse integreerida mitmeid elektrit tootvaid süsteeme," ütles Hyundai mootorsõidukite divisjoni inseneeria ja disainiosakonna asejuht Jeong-Gil Park, täpsustamata, mis need teised süsteemid on. Parki sõnul on aga päikesepaneelkatused antud lahendustest esimene. "See tähendaks, et autod ei oleks enam vaid passiivsed energiatarbijad, vaid aitaks ise ka aktiivselt elektrienergiat toota," ütles Hyundai tippjuht.

Ettevõtetel on kavas süsteem tuua esmalt hübriidautodesse ning seda juba järgmisel aastal. Seejärel kohandataks süsteem sisepõlemismootoriga masinatele ning viimasena paigaldataks paneelid elektriautodele, kus need paikneks nii katusel kui ka kapotil.