Cobra lugu sai alguse 1961. a. septembris, mil Carroll Shelby otsis platvormi Fordi võimsa V8 kinnitamiseks. Shelby valis selleks Briti autotootja AC Cars kahekohalise jõulise vormiga avaauto ning üks autoajaloo metslasi oligi sündinud. 1964. a. sai 1100 kg auto ca 500 hj - see oli omal ajal maailma erksaim auto. 0-160-0 km/h võttis aega vaid 13,8 sekundit.

Autosid toodeti kuni 1969. a., peale mida algas suur kopeerimisbuum. Ka Shelby ise toodab täna oma 1960ndate maanteemürskude koopiaid. Ning õnneks on Eestis ettevõte nimega Rexer, mis valmistab Maarjamaa päris oma AC Cobra replikaid. Põhimõte on ikka sama - võimalikult võimas V8 monstrum pistetakse võimalikult väikese ja kerge tagaveolise avaauto ninna.

Väljast on REX R-12 nagu Cobra, seest on aga kõik teistsugune. Veidi on siiski julgetud kohendada ka masina kosmeetilist ilmet, õhutusrestide asukohta esirataste taga jms. See konkreetne sinine masin on seatud rohkem tänaval ringi rullimiseks, mitte sportimiseks, kuigi kiirel ringil kannatab sellega ka kenasid aegu välja sõita.

Rohkem on REX Cobra madala ja ruumilise plörisemise ja metsiku mineku nautimiseks. Pakiruum on samas täiesti piisav ka kahekesi reisimiseks ning automaatkast sobiv ka päris laiskadele inimestele. Need ei viitsi end aga kindlasti autosse sissegi võimelda, rääkimata jäiga ja otsekui ähvardava teeloleku nautimisest.

Milline Eestis ühes mõisa abihoones komplekteeritav AC Cobra koopia on, palju sellise tegemine maksab, kaua aega võtab ning mis on neljal efektselt paksul rattal veereva sportauto suutlikkust iseloomustav sõna, vaata järgi videoklipist.