Käesoleva kontsepti autor on Igor Tšak, kes vaatas 1929. a. mudelit Iž 1, mil 1,2-liitrine 23 hj V2 mootor, läbi tugevate futurismiprillide ning noortepärane tulemus ongi käes. Too 1929. a. mudel oli omaski ajas erakordne, see oli valmistatud toruraami asemel stantsitud terasest ning selle tagumine kereosa funktsioneeris ühtlasi väljalaske summutina.

2012. a. idee-Iž on põhimõttelisest eellasest pea poole kergem, jõuallikaks on 850-kuubikuline 140 hj V2 ning 60kW elektrimootor, mis on ehitatud tagumise rattarummu sisse koos oma 2-käigulise kastiga. Autori sõnul peaks sellise Iži keskmine kütusekulu olema 2,94 l/100km.

Turvavarustusest on olemas kaks turvapatja, öönägemisseade ning hulk sensoreid, mis tsikli perimeetrit skaneerivad. Olemas on ka suure puutetundliku ekraani kaudu juhitav multimeediakeskus koos wifi, GPSi, Bluetooth’i jms.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!