Kas see hübriidne tsikkel sikutab IŽi 21. sajandisse?

 (18)
2012. aastasse ette kujutatud Iž
2012. aastasse ette kujutatud Iž

Iž oli nõukogude ajal võimas mootorrattatootja, ehitades tsikleid tervele NSV Liidule ning neile nn. sõprusriikidele. Täna on õitseajast asi kaugel ja seda toredam on fantaseerida, milline võiks olla tõeliselt popp ja tänapäevane Iž-märgiga mootorratas.

Käesoleva kontsepti autor on Igor Tšak, kes vaatas 1929. a. mudelit Iž 1, mil 1,2-liitrine 23 hj V2 mootor, läbi tugevate futurismiprillide ning noortepärane tulemus ongi käes. Too 1929. a. mudel oli omaski ajas erakordne, see oli valmistatud toruraami asemel stantsitud terasest ning selle tagumine kereosa funktsioneeris ühtlasi väljalaske summutina.

2012. a. idee-Iž on põhimõttelisest eellasest pea poole kergem, jõuallikaks on 850-kuubikuline 140 hj V2 ning 60kW elektrimootor, mis on ehitatud tagumise rattarummu sisse koos oma 2-käigulise kastiga. Autori sõnul peaks sellise Iži keskmine kütusekulu olema 2,94 l/100km.

Turvavarustusest on olemas kaks turvapatja, öönägemisseade ning hulk sensoreid, mis tsikli perimeetrit skaneerivad. Olemas on ka suure puutetundliku ekraani kaudu juhitav multimeediakeskus koos wifi, GPSi, Bluetooth’i jms.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.