Kas oled nõus? Need on 10 parimat turvalisuse leiutist sõiduautos

 (16)
Kas oled nõus? Need on 10 parimat turvalisuse leiutist sõiduautos
Volvo

Kanada krediidiettevõte CarLoans uuris, millistest turvaabidest on nende klientide arvates autoga sõites kõige rohkem abi. Esikohale tõusid muidugi turvavööd, aga paljude meelest on sõidu ajal kasu ka uuema aja leiutistest nagu esiklaasinäidik või tahavaatekaamera.

Uued autod sarnanevad järjest rohkem keeruliste raalidega: igal ajahetkel võtab pardaarvuti vastu otsuseid, millisele rattale suunata veojõudu, kuidas antud teeoludes kõige ohutumalt pidurdada jne.

Kuigi “kaasamõtlevad sõiduautod” on täis lastitud tehnikat, mille funktsioonidest sõitjatel pole aimugi – me usaldame autoinsenere ja oleme (peaaegu) kindlad, et kõik need radarid, vidinad ja viled on sinna pandud meie hüvanguks – on selliseidki leiutisi, mis sõitmise silmnähtavalt turvalisemaks muudavad. Nagu näiteks turvavööd või mitteblokeeruvad pidurid.

Ent kui hakata mõtlema, millised ikkagi on need kõige tähtsamad abilised, mis kriitilisel hetkel võivad päästa inimelu, võib pingerea koostamisel jänni jääda.

Automaailm areneb tohutu kiirusega ning uuenduslikke abisüsteeme leiutatakse järjest juurde: on näiteks üsna tõenäoline, et mõne aasta pärast on suure osa uute autode tahavaate- ja külgpeeglid digitaalsed.

Praegu kasutusolevatest turvalisuse leiutistest võib aga esile tõsta ennekõike need, mida igapäevaselt vaja läheb või mis igal ajahetkel on valmis sõitjaid kaitsma.

Seotud lood:

Turvavööd

Turvavöö võttis esimesena kasutusele Saab, aastal 1958. Sellest on saanud olulisim turvalisusvarustus, mis on päästnud lugematul hulgal inimelusid.

1959. aastal täiustasid Rootsi autotootja Volvo insenerid turvavööd oluliselt ja võtsid kasutusele kolmepunkti – vöö. Suure tõenäosusega on sellel leiutisel tähtis osa Volvo turvalisima auto sünonüümiks saamisel.

1959. aastal võttis Volvo kasutusele kolmepunkti-turvavöö Volvo

Turvapadjad

Turvapadjad on samuti üks olulisemaid passiivturvalisusvahendeid. Esmakordselt võeti autos turvapadjad kasutusele 1970-aastate algupoolel, kuid standardiks kujunesid need alles aastal 1987, mil juhi ja kaassõitja turvapadi jõudsid Porsche 944 varustusse.

ABS pidurid

ABS tehnoloogia takistab tugeval pidurdamisel pidurite blokeerumist, lukustunud ratastega sõiduk aga ei ole juhitav. ABS süsteemi abil lüheneb pidurdusteekond ja juht saab ühtlasi pidurdavat sõidukit takistustest mööda juhtida.

Loe edasi SIIT