Vaid 18% eestlastest teadis, et nõutav minimaalne rehvi mustri jääksügavus suvel on 1,6mm ning koguni 79% eestlastest arvas, et piisab vähemast. Talverehvide puhul oli pilt katastroofiline – koguni 97% eestlastest oli veendumusel, et seaduse järgi on talvel igati sobiv sõita vähem kui 3mm mustri jääksügavusega rehvidega. Vaid 1% eestlastest teadis, et jääksügavus talverehvi mustril peab olema 3 mm.

Goodyeari Eesti turu juht Marek Moorus märkis, et inimeste teadlikkus rehvide õigest kasutamisest on Eestis äärmiselt madal. „Uuringu tulemused olid pehmelt öeldes šokeerivad. Rehvide korrasolekule tähelepanu pööramine peaks olema iga juhi jaoks prioriteet, eriti Eestimaa kliimas. Rehvi kontaktpind teega, mis on niigi vaid käelaba suurune, sõltub mustri sügavusest. Kui panna oma sõidukile alla rehvid, mille jääksügavus ei vasta isegi seaduses nõutud miinimummäärale, muutub isegi kõige uuem sõiduk kõige oskuslikuma juhi kätes vägagi ohtlikuks. Rääkimata sellest, et seadus määrab vaid absoluutse miinimumjäägi, millega saab tagada üksnes elementaarse ohutuse, vastutustundlik juht vaatab aga kaugemale,“ nentis Moorus.

Mitmekümnest tuhandest osast, millest sõiduk koosneb, on vaid neli neist otsekontaktis teega ning nendeks on rehvid. Rehvi kontaktpind teega sõltub mustri sügavusest. Samas on rehvi kontaktpind teega vaid umbes käelaba suurune, mistõttu on eriti tähtis olla teadlik, milline on seadusega ette nähtud minimaalne mustri jääksügavus ning seda oma autol ka regulaarselt jälgida. Eestis on turvisemustri vähim lubatud sügavus talvel 3mm ning suvel 1,6mm. Samas näiteks lõunanaabritel Lätis on talvel nõutav minimaalne jääksügavus 4mm.

Samas tuleb meeles pidada, et minimaalse lubatud jääksügavuse korral on kontakt teega siiski minimaalne. Näiteks suvel vihmastes oludes ning kiirusel 125 km/h, on uue rehvi kogu võimalikust kontaktpinnast teega ühenduses 56%, juba suhteliselt kulunud suverehvil mustri jääksügavusega 3mm on teega kontakt 11% ulatuses ning seadusega lubatud absoluutse miinimumini kulunud rehvid on kontaktis vaid 2% ulatuses kogu võimalikust kontaktpinnast. „Viimasel juhul auto enam pole sisuliselt kontaktis teega ning piltlikult öeldes hõljub tee kohal,“ märkis Moorus.

Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga on viinud regulaarselt läbi rehvimustri mõõtmise operatsioone. Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme nentis seniste operatsioonide põhjal, et rehvimustri jääksügavust suverehvil sõidukijuhid teadlikult enamasti veel väärtustada ei oska. „Rehvi mustri jääksügavusse kiputakse paraku mõneti suhtuma nö loominguliselt. Suverehvide mustri jääksügavusele eriti tähelepanu ei pöörata ning päris suur protsent liiklejatest sõidavad kulumispiirini sõidetud rehvidega. Talverehvide mustrisügavuse puhul on olukord positiivsemaks muutunud ning teadvustatakse endale keerulisi teeolusid. Üldine teadlikkus on endiselt madal ning rehvi seisukorra hindamisel lähtutakse rohkem sisetundest. Tundub, et juhtidele on meelde jäänud suvisel ajal rehvile esitatav miinimumjääksügavuse nõue 1,6mm ja seda kiputakse rakendama ka talverehvidele. Tegelikkuses on talvel vajalik minimaalselt pea kaks korda suurem jääksügavus – ning sedagi minimaalselt,“ rääkis Kuurme.

Teavituskampaania „Ohutus viib edasi“ on Goodyeari initsiatiiv, mille eesmärk on teavitada rehvi mustri jääksügavuse tähtsusest liiklusohutusele. Kampaania raames saavad kõik juhid tasuta mõõta rehvide mustri jääksügavust oma sõidukil, lisaks saab kohapeal konsulteerida rehvispetsialistidega. Mõõtmised toimuvad 4.-6. oktoobril Rocca al Mare Statoili parklas kampaaniatelgis ning 7. oktoobril Laagri Statoili parklas kampaaniatelgis, kõigil päevadel kell 12-18.30. Rehvimustri jääksügavust saab alati tasuta mõõta ka vabalt valitud professionaalsete rehvimüüjate esindustes.

Lisaks viib Goodyear sõnumi illustreerimiseks läbi täiendavad üritused 6. oktoobril kell 12-13 Rocca al Mare Statoili parklas ja 7. oktoobril kell 12-13 Laagri Statoili parklas. Sõiduautode juhid, kelle autol on sel ajavahemikul Goodyeari telgis rehvide mustri sügavust kontrollitud ning kellel see vastab seadusega nõutud miinimumnõuetele või ületab neid, saavad täpselt nii mitu liitrit bensiini, kui mitu millimeetrit on tema nelja rehvi mustri jääksügavus kokku. Seega eeskujulikel juhtidel on võimalik saada kuni 40 liitrit kütust ning kes hooletu, jääb ilma.

Goodyeari teavituskampaania „Ohutus viib edasi“ jätkub Baltikumis kuni 25. oktoobrini, Eestist liigub ohutustuur edasi Lätisse ja Leetu. Goodyeari kampaaniapartner Baltikumis on Statoil.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!