JALAKÄIJAD KLEEPUVAD SÕIDUKI KÜLGE Patent väidab, et „jalakäija kleepub sõiduki külge, nii et jalakäija jääb sõiduki peale kuni selle seismajäämiseni ega paisku sõidukist eemale“, lisades, et see hoiab ära teise kokkupõrke jalakäija ja teepinna või muu objekti vahel. See kõlab tobedalt, kuid tegelikult on suunatud tõsise probleemi lahendamisele. Patendi kohaselt on paljud vigastused põhjustatud mitte algsest kokkupõrkest, vaid sellest, kui jalakäija paiskub autolt maapinnale.

Muidugi tähendaks „kärbsepaberi või kahepoolse teibiga sarnaneva“ kihiga kaetud autoga ringisõitmine, et lisaks jalakäijatele jääb sinna ka mustus ja putukad. Seega visualiseerib Google välist „munakoort“, mis käib kleepuva kihi peale. See läheks kokkupõrke puhul hetkega katki ja vastavalt patendile „paljastaks enda alt kleepuva kihi ja jalakäija jääks sinna kinni“.

Patent märgib, et teised tootjad on jalakäijate vigastuste ennetamiseks avarii korral proovinud erinevaid mehhanisme. Sealhulgas näiteks Jaguari oma, mis kergitab kokkupõrke korral kapotti, et õnnetule jalakäijale pehmemat maandumist pakkuda, ja Volvo oma, mis kasutab kapotist väljuvaid õhkpatju. Kumbki neist ei tegele aga potentsiaalsete vigastustega, mis tekivad, kui jalakäija paiskub autolt maha.

LAHENDUS VÕIB UUSI PROBLEEME TEKITADA Autode ratastel kärbsepaberiks muutmine võib ka ise probleeme tekitada. Stanfordi ülikooli õiguse professor ja isesõitvate autode ekspert Bryant Walker Smith ütles, et patendi kasulikkus sõltuks tegelikkuses olukorrast. Näiteks jalakäija, kes muidu oleks autolt maha kukkunud, jääb nüüd sinna lõksu ja saab vaid esireast jälgida, kuidas auto sõidab vastu teist sõidukit või ehitist. Teisisõnu loovad lahendused tihti omaette probleeme.
Loe pikemalt siit