Jõuallikate maailmast: Opeli uued südamed

 (9)
Jõuallikate maailmast: Opeli uued südamed
whatcar.ee

Sisepõlemismootorite juures pole enam ammu ühtki põhjapanevat leiutist tehtud, kuid see ei tähenda, et nende areng oleks seisma jäänud. Üha täpsem töötlus ja üha võimsamad elektroonilised juhtseadmed on progressi alustaladeks. Ja muidugi turbolaadurite kasutamine.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Uued "kesksuurusega" neljasilindrilised
• Ungarist kogu Euroopale ja mujalegi
• Ottomootori progress märgatavam

Nii tulebki autoehitajal aeg-ajalt oma jõuallikate paletti uuendada, et need ei jääks ajale jalgu ega ajaks ostjaid konkurendi kobedamate mootoritega autosid ostma.

Opelil valmisid sel aastal uued -- nagu nad ise nimetavad -- kesksuurusega jõuallikad. Mõlemad, nii otto- kui diiselmootor, on 1,6-liitrise töömahuga neljasilindrilised. Ajakirjanikele tutvustati nii uusi mootoreid kui ka nende sünnipaika -- Szentgotthárdi mootoritehast Ungaris.

Ungari mootorid kogu Euroopa General Motorsile

1990. aastal lõi GM ühisettevõtte Ungari firmaga Raba ning hakkas Szentgotthárdis monteerima Opel Astraid. Kaks aastat hiljem tehti algust mootorite tootmisega ja pikapeale kujuneski see tehase põhitegevusalaks. Autode ehitamine lõppes 2000. aastal. Ungari tehas on valmistanud ka CVT-käigukaste, kuid viimasel ajal keskendutakse ainult mootoritele. 2011. aastal alustati uue tootmiskompleksi FlexPlant rajamist ja praegu käib selle häälestamine.

Seotud lood:

Uutelt tootmisliinidelt hakkavad kõigi Euroopa GM sõiduautode, kuid ka mõnede meretaguste filiaalide tarvis kõigepealt tulema kesksuurusega (1,6-liitrised) jõuallikad. Järgmisel, 2014. aastal aga evitatakse ka väiksemate, 1-liitriste mootorite tootmine. Kui FlexPlant täisvõimsusega tööle hakkab, annab see aastas 650 000 mootorit. Mis tähendab, et vaheaegadeta töö korral valmib üks mootor 49 sekundiga.
Loe edasi WhatCar?-ist

Harjugem ka ungari keelega: