1987. a. ostis Chrysler raskustesse sattunud Lamborghini ning üheskoos asuti arendama moodsat V10 mootorit, mis sai sisuliselt südameks nii Viperile kui Gallardole. Paar aastakümmet hiljem on olukord vastupidine. Enam ei rehitse jänkid virelevaid itaallasi kokku, vaid on sunnitud ise, käsi pikas, toetust paluma.

Algselt plaanis Chrysler Viperi organisatsiooni maha müüa, ent kuna tõsiseid pakkujaid ei ilmunud, jäi bränd õnneks ameeriklastele. Fiati juht Sergio Marchionne on Viperist vaimustatud ning ei jäta oma lombitaguseid kolleege asja üksi arendama. Koos kavatsetakse töötada välja modulaarne mootor, millest siis koostada jõuallikaid nii Viperitele, Ferraridele kui Maseratidele.

Ferraril on läbi ajaloo olnud kasutusel tegelikult vaid neli erinevat tüüpi mootoreid. Margi loomisest praktiliselt 1990ndaisse välja jõudnud Colombo on üks staažikamaid. Lampredi tüüpi masinat kasutati aga vaid mõnel autol 1950ndail.

Dino mootorist oli nii V6, V8 kui V12 versioone ning see kadus kasutusest alles mõni aasta tagasi. Tänase mootori vedada on kõik praegused Ferrari ja Maserati mudelid ning ka Alfa Romeo 8C Competizione.